
Iz Njemačke, pa tako i Bavarske, očekuje se nastavak rasta turističkog prometa, čemu doprinos ove godine daje i uvođenje eura te ulazak Hrvatske u Schengen, istaknula je u srijedu ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac na otvaranju turističkog sajma fr.e.e u Muenchenu, na kojem je Hrvatska zemlja-partner.
Fr.e.e je najveći bavarski međunarodni turistički sajam za široku publiku, na kojemu se do 26. veljače očekuje oko 130 tisuća posjetitelja.
- U ovu godinu ušli smo s dvije velike novosti koje će olakšati putovanja iz Njemačke, a to je korištenje zajedničke europske valute, eura, i ulazak u schengensku zonu. To smo posebno istaknuli i kroz moto nastupa ovdje u Muenchenu – Hrvatska nikad nije bila bliže, jer smatramo da će upravo te pogodnosti dodatno potaknuti njemačke turiste na kraća putovanja izvan ljetne sezone - kazala je Brnjac na otvaranju sajma.
Dodala je da ovo predstavljanje slijedi i smjernice nove Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine, jer kroz taj koncept predstavljanja se želi osigurati cjelogodišnji interes njemačkih turista za hrvatske regije i raznovrsne turističke proizvode.
Naglasila je da se dosta radi na razvoju novih proizvoda, investicijama i dodjeli sredstava za turistički nerazvijena područja te podsjetila na mjere pomoći hrvatske Vlade za turizam.
Buking u porastu
Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić naglasio je da je buking iz Njemačke trenutno veći u odnosu u isto vrijeme 2019. po dvoznamenkastoj stopi, ali i da je još rano za prognoze ljeta. No, kako će biti više avio-linija, a i po istraživanjima njemačkog auto kluba ADAC-a, iz Njemačke se može očekivati ove godine puno više kratkih putovanja npr. za vikende, istaknuo je.
- Vjerujemo da će doći više njemačkih turista od lanjskih 3,5 milijuna, što je bilo i više nego rekordne 2019., a tome će uz Schengen nadamo se pomoći i promotivne kampanje na tom tržištu i suradnja s partnerima ADAC-om, ID Riva Toursom, TUI Grupom, FTI-jem i drugim. Svi oni imaju odlične najave za Hrvatske ove godine, i to ne samo za ljeto - naveo je Staničić.
S ADAC-om je HTZ u srijedu potpisao ugovor o marketinškoj suradnji i oglašavanju, što je nastavak redovne suradnje. Po riječima predsjednika za turizam ADAC-a Karlheinz Jungbecka, njemačkim turistima iznimno je važna kvaliteta, zbog čega su spremni platiti veću cijenu.
- Nijemci vole Hrvatsku, posebice naši članovi vole kampove, koju su po kvaliteti među najboljima u Europi, ali i najskuplji. No, to ih ne smeta i, koliko sam čuo, veći dio glavne ljetne sezone u kampovima je već rasprodan, a pritom su Nijemci najbrojniji - kazao je Jungbeck, koji je nakon otvaranja sajma posjetio hrvatski štand.
Voditeljica ispostave HTZ-a u Muenchenu Nera Miličić kazala je novinarima da su zadovoljni onime što su pripremili za nastup Hrvatske kao zemlje-partnera na sajmu u Bavarskoj, kao najvažnijem dijelu njemačkog tržišta za hrvatski turizam.
- Svi naši parteri iz Bavarske i Njemačke su jako pozitivni i primjećuje se kao novost ove godine da se buking odvija i zimi i da Nijemci putuju u Hrvatsku i uoči i poslije ljeta. Dobro smo pozicionirani u Bavarskoj, dobro smo u turizmu radili i u pandemiji i Nijemci su se vraćali s boljim iskustvima nego iz drugih zemalja, a i ADAC nas preporučuje, tako da smo optimistični - otkrila je Miličić.
Croatia Airlines predstavila ljetni red letenja
Nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines (CA) u Muenchenu je u srijedu pred 70 njemačkih putničkih agenata predstavio ljetni red letenja, a rukovoditelj CA-ovog prodajnog tržišta Centralna Europa Mate Radić kazao je tom prigodom da će povezanost Njemačke i Hrvatske ove godine biti puno veća nego lani. Tako će iz Bavarske latjeti na šest aerodroma u Hrvatskoj (Split, Zagreb, Dubrovnik, Osijek, Rijeka i Brač).
Osim toga, hrvatski nacionalni avioprijevoznik tijekom ove sezone s njemačkog tržišta planira i izravne međunarodne letove na linijama Frankfurt – Zagreb, Frankfurt – Split, Frankfurt – Dubrovnik, Berlin – Split i Düsseldorf – Split, s ukupno 38 tjednih rotacija.
- Nova linija je Muenchen-Brač, jer smo primijetili potražnju, a ukupno će iz Njemačke ovo ljeto biti 69 tjednih rotacija, od toga 31 samo iz Bavarske, što je i do 30 posto više nego lani. Očekujemo puno više putnika, a iznenađujuće je da trenutno imamo jako dobar buking za ljetne letove - kazao je Radić.
Ukupno, Croatia Airlines tijekom turističke sezone planira povezati Hrvatsku s 22 međunarodna odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi će pritom letjeti na 47 međunarodnih linija. Planirano je pritom više od 17.000 letova, a u ponudi će biti više od 1,82 milijuna sjedala.
Uz HTZ kao nositelja hrvatskog nastupa, ponudu na sajmu fr.e.e predstavljaju još 27 hrvatskih izlagača, među kojima turističke zajednice Kvarnera, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske, Zadarske, Karlovačke i Ličko-senjske županije te gradova Zagreba, Dubrovnika, Opatije, Crikvenice i Raba, kao o otoka Krka, Klaster Slavonija i Središnja Hrvatska.
Od tvrtki, osim CA, predstavljaju se i NP Plitvička jezera, Jadrolinija, Maistra, Valamar, Plava laguna, Aminess, Liburnia Riviera Hoteli, Jadran, Valalta te kampovi Cres&Lošinj, Cresanka, Straško i Omišalj.
Tijekom svih pet dana trajanja sajma program će biti obogaćen brojnim nastupima, prezentacijama i degustacijama putem kojih će posjetiteljima biti približena iznimno raznolika kulturno povijesna baština i bogata eno-gastronomija svih hrvatskih regija i krajeva, od obale do unutrašnjosti naše zemlje, dok je tijekom prva dva dana sajma prezentaciju različitih hrvatskih sireva i vina uz sommeliera osigurala Hrvatska gospodarska komora.