Ukratko
StoryEditor

Novi svjetski trendovi u e-prodaji

08. Srpanj 2022.

Koji su aktualni trendovi u e-prodaji, je li potražnja i dalje u uzlaznoj putanji i što očekivati zbog ukidanja kolačića treće strane, samo su neka od pitanja na koja donosimo odgovore

U 10 godina poslovanja tvrtka Factory isporučila je brojna e-commerce rješenja svojim klijentima. U tvrtki su itekako svjesni da ta industrija ne trpi stagnaciju, tako da neprestano ulažu u edukaciju svojih zaposlenika i idu ukorak s najnovijim trendovima. Zahvaljujući tome, Factory je danas jedna od rijetkih tvrtki u Hrvatskoj koja je specijalizirana za korištenje tehnologije Pimcore. S više od 45 zaposlenika, od kojih je čak 20 certficiranih developera i poslovnih analitičara, jedina se na našem području može pohvaliti i statusom zlatnog Pimcore partnera. Nakon dvije godine koronakrize nalazimo se u postpandemijskoj eri koja je iznjedrila i neke nove trendove na e-commerce tržištu, a o čemu je riječ, otkriva nam Ivica Horvat, CEO Factoryja, tvrtke specijalizirane za provođenje digitalnih transformacija i e-prodaju.

Postpandemijska era

Brick-and-mortar poslovanje bilo je pod pritiskom pada prihoda zbog različitih zabrana koje su primorale kupce da dulje ostanu u udobnosti svog doma. Tijekom tog razdoblja okretali su se postojećim brendovima koji posluju digitalno, a tradicionalne kompanije tražile su što brže rješenje problema. Ivica Horvat ističe da je upravo taj trend uzrokovao veliku potražnju za e-commerce rješenjima koja su zadovoljavala osnovne potrebe trgovaca, a to je da se proizvodi mogu kupiti online. Rješenja su bila najčešće zasnovana na platformama kao što su Shopify, WooCommerce na WordPressu, do nešto naprednijih rješenja Magento.

Nerijetko te trgovine nisu bile spojene s ERP sustavima i kao takve postale su dodatan kanal trgovcima za upravljanje, što je uzrokovalo više pogrešaka u podacima o proizvodima, nekonzistentnost podataka u omnichannel tvrtkama te potrebu za više administracije, a samim time i troška. Kako se situacija smiruje, odnosno prelazimo iz takozvane pomame u fazu dugoročnog promišljanja, kompanije sve više gledaju kako bolje povezati svoje sustave, uspostaviti centralni izvor istine za podatke i digitalizirati sve procese – od nabave, upravljanja proizvodima pa do realizacije narudžbi.

 – Riječ je o nimalo jednostavnim, ali strateški jako važnim transformacijama. Primjerice, našem američkom klijentu Rhode Island Noveltyju riješili smo sličan problem i uspješno integrirali platformu Pimcore kao centralno mjesto istine za podatke o proizvodima (PIM), digitalnim materijalima i dokumentima (DAM), korisnicima (CDP) i za upravljanje korisničkim sučeljem (CMS) – navodi Horvat.

Hrvatska i svjetski trendovi

U Hrvatskoj trendovi pokazuju uzlaznu putanju za većinu e-commerce platformi. Sve je više tradicionalnih tvrtki koje usvajaju digitalne alate i vještine kako bi optimizirale poslovanje i nosile se s dva ključna problema – nedostatkom radne snage i visokim troškom rada. S druge strane, europski trendovi slični su svjetskima.

Vidimo trend uspostavljanja omnichannel e-commercea orijentiranog na prilagođeno korisničko iskustvo personalizacijom sadržaja. Osim toga, važno je primijetiti da e-commerce tvrtke postaju tehnološki hubovi za inovacije i razvoj novih funkcionalnosti koje kombiniraju AR, VR i slične tehnologije u korist iskustva krajnjega korisnika. Tehnološki trendovi uključuju izradu centralnih platformi za upravljanje podacima i procesima kako bi, unatoč velikom broju kanala (putem kojih brend ima interakciju s kupcem), zadržali podatke točnima i pravodobnima u korist kupca.

Ukidanja kolačića treće strane

Kako 'kolačići treće strane' polako, ali sigurno odlaze u povijest, s pravom se povećava važnost 'kolačića prve strane', odnosno 'podataka prve strane' koje naši klijenti uspješno uspostavljaju korištenjem Customer Data Platforme (CDP). CDP omogućava prikupljanje podataka o korisniku na stranici koju posjećuje, obradu tih podataka, kao i automatizaciju, segmentaciju te grupiranje korisnika u smislene grupe prema kojima se prilagođava kompletno korisničko iskustvo i korisničko sučelje.

– Trendovi u Europi i svijetu već pokazuju velike investicije u smjeru implementacija CDP sustava s ciljem adresiranja stvarnih potreba korisnika, boljeg upravljanja osjetljivim podacima te uspostavljanja baze navika korisnika koje služe boljoj korisničkoj podršci i personaliziranom iskustvu kupca – zaključuje Horvat. 

27. travanj 2024 03:39