Zeleno i digitalno
StoryEditor

Mijenjaju se trendovi: 74 posto hrvatskih putnika želi putovati na održiviji način

24. Svibanj 2023.
foto Shutterstock

- Održivije putovanje ulaganje je za cijeli svijet, a mi smo predani tome da svima olakšamo iskustvo putovanja na obzirniji i odgovorniji način. Tako, primjerice, putnici sada mogu jednostavno odabrati jedan od više od 500.000 održivijih smještaja za svoj idući boravak, bez obzira na vrstu objekta - rekla je Maja Vikario, Booking.com regionalna menadžerica za Hrvatsku i ostale zemlje u regiji na predstavljanju rezultata istraživanja o održivom putovanju koje je proveo Booking.com.

Održivije putovanje i dalje je prioritet za putnike iz Hrvatske, pri čemu njih 74 posto kaže da u nadolazećih 12 mjeseci želi putovati na održiviji način. Dok  81 posto ispitanika smatra da ljudi trebaju djelovati upravo sada i donositi održivije odluke kako bi se planet sačuvao za buduće generacije.

U Izvješću se također naglašava vječna dvojba, pri čemu se ljudi osjećaju potencijalno prisiljenima da izaberu između rezanja troškova i toga da više pozornosti posvete donošenju odluka o održivijem putovanju, budući da više od polovice njih 59 posto smatra da će se okoliš promijeniti nagore u sljedećih šest mjeseci, dok njih 89 posto smatra da će se kriza koja pogađa troškove života također pogoršati, što ljude čini prilično nesigurnima kad je riječ o donošenju odluka o tome što postaviti kao svoj prioritet.

Usprkos promjenama u gospodarskom i ekonomskom okruženju, više od polovice putnika iz Hrvatske planira putovati na održiviji način, čak i uz rast inflacije. Međutim, njih 41 posto vjeruje da su opcije putovanja na održiviji način preskupe te je samo njih 20 posto voljno i spremno platiti više za opciju putovanja koje ima certifikat održivosti, pri čemu će povećati svoje vlastite izdatke samo kako bi se osjećali sigurnima da su i oni sami pokretač promjene nabolje.

Čak 80 posto putnika reciklira otpad 

Nije samo trošak prepreka održivijem putovanju koja se najviše ističe i percipira. Naime, 45 posto putnika iz Hrvatske smatra da nema dovoljno održivih opcija putovanja, dok 76 posto njih želi da turističke tvrtke ponude više održivih opcija putovanja (porast u odnosu na 69 posto, koliko je postotak iznosio 2022. godine). Primjerice, 81 posto traži autentična iskustva koja su reprezentativna za lokalnu kulturu, ali 23 posto ne zna kako ili gdje pronaći takva putovanja, ture i aktivnosti koje će osigurati da se nešto pruži zauzvrat i lokalnoj zajednici.

Usprkos postojećim preprekama i štednji te vaganju troškova, putnici kažu da pretvaraju namjeru u akciju poduzimajući aktivne male korake i kod kuće i na putovanju, kako bi potaknuli održiviju budućnost. Ohrabrujuće je da danas njih 78 posto koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 80 posto reciklira otpad, a 65 posto nosi vlastitu bocu za vodu, opet za višekratnu upotrebu. Također, tijekom prošle godine došlo je do značajnog porasta broja putnika koji usvajaju svakodnevne navike i na odmoru.

Kada je riječ o prijevozu, 52 posto putnika iz Hrvatske sada planira svoje razgledavanje tako da mogu pješačiti, voziti bicikl ili ići u obilazak javnim prijevozom, dok 58 posto putuje izvan špice sezone kako bi izbjegli gužve – kod oba postotka radi se o porastu od 10 posto u odnosu na 2022.

Također, postoji svojevrsni konsenzus među putnicima o korištenju mantre ‘kupuj lokalno‘ na odmoru, pri čemu njih 43 posto favorizira male, lokalne trgovine.

- Putovanje može biti dobra pokretačka snaga i kao što ovo Izvješće pokazuje, putnici nastavljaju usvajati održivije navike i traže odgovorna iskustva, od smještaja do izbora prijevoza - zaključuje Vikario. 

03. prosinac 2024 03:30