Život
StoryEditor

Balenciaga povlači tužbu protiv produkcijske kuće upletene u skandaloznu kampanju

05. Prosinac 2022.
Balenciaga store

Zbog skandala upitna je budućnost Demne, kreativca koji je zaslužan za revival brenda posljednjih godina

Da se ni vrhunski brendovi s milijunskim budžetima ne znaju najbolje snaći u trenucima krize, potvrđuje Balenciaga koji se ponovo publici obratio priopćenjem/isprikom/objašnjenjem u vezi kampanja zbog kojih su proglašeni promotorima seksualizacije i zlostavljanja djece. Svega par sati nakon što je kreativni direktor Demna Gvasalia u virtualni svijet odaslao vlastitu ispriku, iz Balenciage su se javili da „kane učiti iz pogrešaka“, ali i da povlače tužbu protiv produkcijske kuće North Six i dizajnera seta Nicholasa Des Jardinsa. Da podsjetimo, prošlog ih je tjedna modna kuća proglasila odgovornim za skandalozne predmete koji su navodno podmetnuti na snimanju posljednjih kampanja, a publika je uzvratila još jednim valom „hejta“ jer brend i nakon tri objavljene isprike, izbjegava preuzeti potpunu odgovornost za kampanju. Čelni čovjek brenda Cédric Charbit, u priopćenju je naveo da planiraju surađivati s organizacijama koje štite djecu te im donirati značajna sredstva.

Potpuni potop

Iako je povlačenje tužbe pametan potez, pitanje je može li to izvući Balenciagu iz potpunog potopa. Naime, portal Business of Fashion objavio je da nagradu Global Voices Award 2022 neće dodijeliti kreativcu Demni Gvasalii, jer sigurnost djece stavljaju na prvo mjesto te, kao i svi drugi, pokušavaju saznati istinu o tome kako su BDSM plišani medvjedići uopće završili u kampanji. Osim što se jedan od najvažnijih medija u modnoj industriji odrekao Balenciage, publika je još nemilosrdnija, a na brend se, zato što su u pitanju djeca, okomila žešće nego na dizajnera Alexandera Wanga koji je 2020. suočen s optužbama za seksualno zlostavljanje. Kad je o brojkama riječ, grupa Kering (vlasnik Balenciage) ne objavljuje godišnje prihode brenda, ali je HSBC procijenio da bi im prodaja ove godine mogla doseći oko 1,8 milijardi dolara.

No, ako je suditi prema dosadašnjim primjerima „otkazivanja“, ovaj bi im se slučaj itekako mogao odraziti na zaradu. Prije četiri godine, Gucci je predstavio dolčevitu koja je publiku podsjetila na „blackface“, a taj je rasistički skandal (Gucci se, dakako, ispričao) rezultirao padom prodaje. Kako je prenio Business of Fashion, ukupna je prodaja 2018. rasla 20 posto, a godinu ranije 49 posto. Osim prihoda, upitna je budućnost Demne, kreativca koji je zaslužan za revival brenda posljednjih godina. Budući da se Kering tako lako riješio Guccijevog genijalca Alessandra Michelea, scenarij u kojem kompaniju napušta i Demna nije teško zamisliti.

22. studeni 2024 04:30