Život
StoryEditor

Organizatori Oscara inovacijama spašavaju dodjelu od potopa

25. Ožujak 2022.
Ovogodišnja će ceremonija odrediti daljnju budućnost prestižne dodjele koji pati od dramatičnog pada gledanosti i interesa mlađe publike

U doba stare dobre televizije kad se program gledao u onom trenutku kad je bio emitiran (jedina je alternativa bila snimiti ga na video-kazetu), filmska dodjela nagrada Oscar slovila je kao jedan od najelitnijih događaja na planetu. Na stotine milijuna gledatelja diljem svijeta bili su prikovani uz male ekrane – divili se haljinama s crvenog tepiha, navijali za svoje filmske favorite. No, posljednjih godina, gledanost dramatično pada, a sjaj zlatnog kipića nezaustavljivo blijedi. Primjera radi, u zlatno doba Oscara, 1998. čak je 55 milijuna američkih gledatelja pratilo trijumf Titanika, dok je prošle godine oskarovska zabava bez voditelja zainteresirala 10,4 milijuna Amerikanaca. Producenti i televizijska kuća ABC koja posjeduje pravo prijenosa do 2028., ove su godine odlučili inovacijama dodjelu spasiti od potopa.

Tri inovacije

Kako navodi Reuters, prva velika promjena je što su angažirali ženski trojac da vodi dodjelu. Amy Schumer, Regina Hall i Wanda Skyes izmjenjivat će se na pozornici te, kako su obećale, učiniti sve da se publika u Dolby Theatreu i pred malim ekranima sjajno zabavi. Također, neki od prezentera poput skejtera Tony Hawka i repera Sean Combsa ne dolaze iz filmskog svijeta, jer se ovogodišnji Oscari održavaju pod temom 'ujedinjenih ljubitelja filma' (Movie Lovers Unite). S tom idejom na pameti, organizatori su odlučili uključiti i filmske fanove u glasovanje te na Twitteru organizirali izbor najboljeg filma i filmskog momenta, a rezultate planiraju objaviti tijekom dodjele. Sama ceremonija je skraćena na tri sata zbog čega će se osam nagrada poput, primjerice, nagrade za najbolji zvuk, dodijeliti prije TV prijenosa, a editirani govori biti naknadno ubačeni u snimku.

Neki su filmski djelatnici poput Stevena Spielberga kritizirali tu odluku tvrdeći da su organizatori tako umanjili važnost pojedinih sektora iako je njihova uloga u kreiranju finalnog proizvoda – filma, neophodna. Kako zaključuje Reuters, Oscari nisu jedini koji pate zbog novog načina konzumacije TV sadržaja i smanjenog interesa mlađe publike za grandiozne evente. Tijekom pandemije, dodjele nagrada Emmy i Grammy također su bilježile pad gledanosti, a jedina je iznimka finale Super Bowla. Ovogodišnja, 94. ceremonija će, bez sumnje, odrediti daljnju budućnost prestižne dodjele ili, kako piše Reuters, biti 'make or break' trenutak.

23. travanj 2024 14:41