Da bi zaštitili profitabilnost uveli su minimalnu vrijednost narudžbe te tako potaknuli kupce da povećaju vrijednost košarice ili plate dostavu
Jedna od vodećih europskih online šoping platformi, kompanija Zalando, treći je kvartal zaključila rastom broja aktivnih korisnika za osam posto. Kako su objavili u priopćenju, ukupan broj je premašio 50 milijuna, a Zalandov program vjernosti, Plus, gotovo utrostručio svoje članstvo.
Kompanija je uspjela povećati profitabilnost unatoč padu potrošačkog raspoloženja, odnosno činjenici da sve veći broj kupaca manje troši na odjeću što su na svojim prihodima osjetili lanci poput Asosa ili Boohooa.
– Nastavit ćemo pažljivo ploviti kroz ova turbulentna vremena, implementirati mjere za poboljšanje profitabilnosti, ali i strateške projekte koji nadahnjuju i angažiraju naše kupce – kazao je u priopćenju jedan od izvršnih direktora Zalanda Robert Gentz.
Gubitak više nego tri puta veći
Kompanija je razdoblje od srpnja do rujna zaključila s neto gubitkom od 35,4 milijuna eura koji je više nego tri puta veći od istog razdoblja prošle godine. Zato su odlučili smanjiti troškove, smanjivši tako potrošnju na marketing i odredivši minimalnu vrijednost narudžbe na svim tržištima, a nastoje i poboljšati učinkovitost u cijeloj europskoj logističkoj mreži.
Bruto vrijednost prodane robe (GMV) je u trećem kvartalu porasla za 7,1 posto na 3,28 milijardi eura, a prodaja za 2,9 posto na 2,35 milijardi eura. Dobit prije kamata i poreza (prilagođeni EBIT) iznosila je na 13,5 milijuna eura, dok je u istom tromjesečju lani vrijedila 9,8 milijuna eura.
Prihod bi se trebao zadržati na razini prošle godine kada je iznosio 10,4 milijarde eura, a prilagođena EBIT prognozirana je na 180 milijuna eura.
- S obzirom na novu nisku razinu povjerenja potrošača i na kontinuiranu inflaciju, odluka da se pravodobno krene s odlučnim potezima i mjerama potpore profitabilnosti bila je mudra. Iako nije sasvim jasno kakva će biti osobna potrošnja u zadnjem (ovogodišnjem) tromjesečju, naporno radimo kako bismo ostvarili strateške prioritete i financijske prognoze - istaknula je u priopćenju financijska direktorica Sandra Dembeck.
Da bi zaštitili profitabilnost Zalando je, među ostalim, uveo minimalnu vrijednost narudžbe te tako potaknuo kupce da povećaju vrijednost u košarici ili plate dostavu. Minimalne narudžbe su im tako postale isplative, a, kako navode u priopćenju, poboljšali su marketinšku učinkovitost, smanjili troškove za sto milijuna eura (dosad) te unaprijedili europsku logističku mrežu, posebno upravljanje viškom zaliha.
Također, u narednom periodu planiraju nastaviti s kolaboracijama s brendovima iz svijeta mode, ljepote i lifestylea. Tako, primjerice, nastavljaju širiti i angažirati ciljanu publiku partnerstvom s Highsnobietyijem, produbiti suradnju s Nikeom i Sephorom.