Znanja
StoryEditor

6 najčešćih pogrešaka u ‘pitchu’

07. Lipanj 2015.

Jučer smo donijeli vodič s koracima potrebnima za savršen ‘pitch’, a danas je red na upozorenje o ključnim pogreškama koje mogu upropastiti financiranje i odličnih projekata

1. Loš dizajn

Jedan od najjednostavnijih aspekata, ali se najčešće previdi, jest snaga dizajna prezentacije. Dobro osmišljena prezentacija uvjerljivija je i učinkovitija od prezentacije koja je loše napravljena, nemarno posložena te vizualno neprivlačna.

2. Tvrdnja da ne postoji konkurencija

Jedna od najosnovnijih početničkih pogrešaka. To je u najboljem scenariju netočno, a u najlošijem iluzija. Svako tržište prepoznato kao potencijal imat će konkurenciju.

3. Neuspješno stvaranje vlastite kredibilnosti

Veličina tržišta, proizvod, poslovni model, sve je to važno. No najvažniji su aspekt poslovanja ljudi, tj. onaj tko vodi biznis. Na kraju dana investitori ulažu u ljude.

4. Podcjenjivanje važnosti izlaganja priče

Većina poduzetnika griješi jer ne razumije da je ‘pitch’ zapravo priča koja ima svoje glavne protagoniste, uvod, zaplet, vrhunac i rasplet. Ništa ne plijeni pozornost publike više od dobre priče.

5. Previše ‘slajdova’

Vrijeme s investitorom je ograničeno, kao i njegova pažnja. Prezentacija s 10 do maksimalno 15 ‘slajdova’ dovoljna je za gotovo svaki startup. Više od toga može stvoriti dojam zbrke i neodlučnosti.

6. Nejasan poziv na suradnju

Poduzetnici naprave dobar posao u objašnjavanju svog projekta s dočaravanjem njegove vizije u budućnosti, no onda ne daju jasan sljedeći korak. ‘Pitch’ uvijek treba završiti pitanjem, odnosno s onim što se konkretno od investitora traži (financiranje, savjet, partnerstvo i sl.)

Cijelu temu o tome kako pripremiti i održati ‘pitch‘ možete pronaći u novom broju Lidera.

13 koraka do savršenog ‘pitcha‘ pročitajte OVDJE.

22. studeni 2024 19:43