To što je vaša ekipa postala učinkovitija povezivanjem, primjerice Slackom ili Google Docsima, samo podcrtava potrebu za brzim pristupom internetu sa svih uređaja
Poboljšanje poslovanja malim i srednjim poduzetnicima ne ovisi smo o njihovoj dosjetljivosti i inovativnosti nego i o uporabi suvremenih tehnoloških dostignuća. Brz internet, povezanost timova u svakom trenutku bilo gdje na svijetu, pohrana podataka, fiskalne blagajne i razne aplikacije – sve je to potrebno poduzetnicima za normalno poslovanje. Kako bi što bolje malim i srednjim poduzetnicima olakšali posao, telekomunikacijske tvrtke nude mnogo usluga, uređaja, paketa i platformi. Upravo za njih skrojili su razne pogodnosti koje će povećati učinkovitost i smanjiti troškove u vječnoj bici sa suparnicima na tržištu.
Smanjenje troškova
Tako posebno za male i srednje tvrtke Optima Telekom nudi niz telekomunikacijskih rješenja i usluga pri kojima korisnici ne trebaju dodatno ulagati u telekomunikacijsku opremu i infrastrukturu. Neke od tih usluga jesu OptimaLAN ured, virtualni fax, virtualni server, Optinet i UM Fax, Halo Surf Premium…
– Uz postojeći virtualni telefaks virtualni server uskoro planiramo uvesti nova ICT rješenja za male i srednje poslovne korisnike. Sustavno unapređujemo postojeće usluge za te korisnike uvođenjem VDSL brzina. Velika prednost Optima Telekoma jest vlastita nepokretna mreža, izgrađena prema najnovijim tehnologijama i standardima, koja donosi stabilnost i sigurnost u poslovanju. Upravo nam to omogućava fleksibilnost u razvoju usluga, pri čemu ponajviše vodimo računa o tome da troškovi telekomunikacija i tehnologija korisnicima ne budu teret, nego alat za unapređenje poslovanja poput UM faxa – rekli su u Optimi Telekomu.
Vipnetova ponuda za poslovne korisnike ujedinjuje fiksne i mobilne uređaje, stalni pristup internetu i prijenos podataka u mobilnoj i fiksnoj mreži te ICT usluge. ICT rješenjima, od kojih je većina u oblaku, rekli su u Vipnetu, smanjuju se troškovi, podaci su pohranjeni u skladu s najvišim sigurnosnim standardima te je poslovanjem moguće upravljati s bilo kojega mjesta izvan ureda, dovoljan je samo pristup internetu. Usluga Office 365 korisnicima omogućava pristup uredskim programima i dokumentima s bilo kojeg mjesta.
– Vip blagajna jednostavno je, sigurno i povoljno rješenje za fiskalizaciju, a Vip autonadzor omogućava učinkovito upravljanje tvrtkinim voznim parkom. Ovisno o potrebama poslovanja, poduzetnik sâm odabire najpovoljniju kombinaciju usluga za kvalitetnu komunikaciju uz najbolje uštede. Poslovnim korisnicima trenutačno je na raspolaganju ‘Vip herojska promocija‘ – kažu u Vipu.
Plati koliko se koristiš
Velik broj gotovih ICT rješenja iz domene infrastrukturnih i aplikativnih proizvoda u oblaku u svojoj ponudi ima Hrvatski Telekom. Riječ je o aplikacijama i uslugama potrebnima svim tvrtkama koje žele učinkovitije iskorištavati svoje resurse, kao i vrlo specifičnim rješenjima namijenjenima nekim potrebama. HT-ovim uslugama u oblaku koriste se mnoge tvrtke svih veličina i različitih industrijskih grana, poput trgovine, ugostiteljstva, transporta, profesionalnih usluga te državnog sektora. Hrvatski Telekom ima najveći portfelj usluga u oblaku u Hrvatskoj te su malim i srednjim tvrtkama na raspolaganju usluge Cloud Storage, Pantheon ERP, Mini CRM, OliveBox, Cloud Fax, Office 365 ili Cloud Call centar.
– Usluge u oblaku povećavaju konkurentnost tvrtki, a najviše se traže usluge koje služe za optimizaciju troškova poslovanja ili povećanje učinkovitosti. Uz takve usluge znatno se smanjuju i troškovi interne infrastrukture te održavanje ili administriranje. Mjesečna je naknada prema modelu ‘plati koliko se koristiš‘ te su smanjeni troškovi za licencije i održavanje jer se korisnici više ne moraju brinuti za instalaciju i ažuriranje novijih verzija aplikacija – objašnjavaju u HT-u.
Većina njihovih usluga može se isprobati besplatno. Upravo malim i srednjim tvrtkama u Tele2 vele da nude najpovoljnija rješenja za glasovnu i podatkovnu komunikaciju s klijentima, zaposlenicima, poslovnim partnerima ili obiteljima.
– Kod nas se poduzetnici najčešće odlučuju za besplatne varijante koje preuzimaju izravno od pružatelja usluge te uglavnom nisu spremni na dodatna ulaganja u njih. Različite ‘freemium‘ verzije danas su dovoljne poslovnim korisnicima, no u budućnosti će puna rješenja biti relevantnija. Telekomunikacijski operatori još se doživljavaju kao pružatelji glasovnih, podatkovnih te sada već i TV usluga. Za sva ostala rješenja korisnik će se informirati i potražiti ih drugdje, najčešće kod proizvođača. Tako je danas u očima hrvatskoga potrošača neobično da telekomunikacijski operater nudi antivirusnu zaštitu jer takvu zaštitu nudi, primjerice, Kaspersky – objašnjavaju u Tele2.
Ove godine Tele2 planira ponuditi korisnicima rješenja koja će opremiti njihove urede te olakšati svakodnevni posao. Već sada Grupa Tele2 surađuje s jakim imenima poput Microsofta, Cisca, Kasperskoga, ali i s mnogo malih igrača, te ulaže u male poduzetnike.
Ponuda prati potražnju
Metronet pak kao jedini Microsoftov CSP partner u regiji te jedan od prvih pružatelja usluga u oblaku nudi kompletnu paletu takvih usluga. Osim alata uredskog poslovanja, Office 365, CRM Online i drugih rješenja u oblaku iz Microsoftove palete takvih usluga, Metronet ima i vlastita rješenja s kojima je godinama na tržištu, poput sigurne udaljene pohrane podataka backup2cloud te kompletne serverske infrastrukture u oblaku, usluga vir2all itd.
– Sve Metronetove usluge u oblaku utemeljene su na trenutačnim potrebama poslovnih korisnika, pa se resursi mogu mjesečno mijenjati.
Svako je rješenje tako posebno skrojeno za svakoga korisnika. Sigurnosni certifikati i detaljna prezentacija sigurnosti sustava otklanjaju najčešće strahove povezane sa sigurnošću poslovanja u oblaku, koje ima sve više korisnika. U pripremi su i nova sigurnosna rješenja te unapređenje najma specijaliziranih IT stručnjaka – istaknuo je Luka Rukavina, voditelj Odjela za odnose s javnošću Metronet telekomunikacija. Od svojih početaka Iskon je bio potpuno usmjeren na ispunjenje potreba za povezanošću poslovnih korisnika. Ponudili su, kažu, prvi podatkovni VPN, prvu korisničku podršku s radnim vremenom od 0 do 24 sata i prvi VOIP protokol u Hrvatskoj. Portfelj za male i srednje poslovne korisnike danas sadržava brzine interneta do 50/10 Mbps i fiksnu telefoniju uz niz dodatnih opcija koje olakšavaju poslovanje, poput povoljnih poziva prema Europskoj uniji.
– Iskon je ‘one-stop‘ odredište za ugovaranje usluga interneta i telefonije, ali i ‘hostinga‘ te registracije domena putem svojih uspješnih brendove Croadria i Regica. Korisnici mogu odabrati i dodatnu telefonsku liniju, antivirusnu i ‘antispam‘ zaštitu, do pedeset e-adresa… Vrlo praktična usluga za poslovne korisnike jest Iskon.Jumbo, naš već dobro poznati servis za pohranu i dijeljenje sadržaja u oblaku. U Powerboxu, svojoj najsnažnijoj verziji, Jumbo nudi 300 GB prostora za datoteke za 70 kuna. Za 25 kuna korisnicima je dostupno 100 GB prostora za pohranu, a tu je i besplatna verzija usluge koja iskonovcima nudi pet gigabajta. Naš Jumbo Mail za slanje velikih datoteka unatoč globalnoj konkurenciji i dalje je omiljena takva usluga u Hrvatskoj. Njome se besplatno podjednako koriste poslovni i privatni korisnici. Usluga bilježi oko 170.000 aktivnih korisnika na mjesec – ustvrdio je Krešimir Madunović, član Uprave za marketing i prodaju u Iskonu.
Nadogradnja Jumba u planu je do kraja ove godine, nakon TV inačice dobit će mobilnu verziju, tj. aplikaciju, a od početka veljače u Iskonovoj su ponudi za male i srednje poslovne korisnike usluge koju su zatražili korisnici: fiskalna blagajna, MiniSIP i 3G backup. Fiskalna je blagajna uređaj ‘3 u 1‘: pisač, blagajna sa zaslonom osjetljivim na dodir i aplikacija, pogodna za trgovce, ugostitelje i obrtnike.