Znanja
StoryEditor

Komunikacije su presudne u eri brzih promjena i društvenih mreža

14. Svibanj 2015.
Piše:
lider.media

U organizaciji Visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays u Zagrebu je održan Communication Management Forum koji je okupio ugledne znanstvenike i praktičare iz odnosa s javnošću, menadžmenta, medija, marketinga i ostalih srodnih disciplina. U dva dana moglo se čuti više od 50 primjera, a sudjelovalo je više od 150 znanstvenika.

Dekan Damir Jugo iznimno je zadovoljan što su u samo dvije godine postojanja škole uspjeli organizirati tako zanimljiv i atraktivan skup.

– Communication Management Forum uspio je u svakom smislu, od broja sudionika do kvalitete radova te uopće interesa struke za taj znanstveni projekt. Treba uzeti u obzir da Bernays postoji tek dvije godine, a već u drugoj smo pokrenuli zahtjevan projekt poput Communication Management Foruma koji je okupio gotovo dvjesto sudionika iz deset zemalja, uz brojne domaće i strane komunikacijske stručnjake i kreatore javnog mnijenja. Sve je to pokazatelj da je takva konferencija prijeko potrebna, a na nama je da nakon uspješnog prvog izdanja nastavimo etablirati konferenciju kao tradicionalno međunarodno znanstveno okupljanje te je kontinuirano razvijati i unapređivati – rekao nam je Jugo.

Obrazovanje je presudno

Na konferenciji su se mogla čuti brojna istraživanja koja su analizirala komunikaciju, navike i načine korištenja novih kanala komuniciranja te uopće komunikacijske trendove u društvu kakvo je danas. Vodeći europski komunikacijski stručnjaci dali su svoja viđenja aktualne situacije u PR struci, a koliko je važna komunikacija, objasnio je profesor Dejan Verčič, koji je tijekom izlaganja istaknuo kako je čak 84 posto svjetske imovine nematerijalne prirode, što izravno ovisi o komunikacijama.

Upravo je to glavni razlog zbog kojeg je nužno voditi računa o upravljanju komunikacijama. Na raspravu su se nadovezali i sudionici okruglog stola koji su kao jedini put za unapređenje struke u cjelini izdvojili važnost obrazovanja komunikacijskih praktičara, a upravo je to i naš glavni cilj – osposobiti kompetentne mlade ljude koji će posjedovati znanja i vještine uz pomoć kojih će znati odgovoriti na različite komunikacijske izazove. Jugo je istaknuo važnost takvih konferencija za razvoj cijele struke.

– One su ključne za razvoj struke. Razmjena znanja, mišljenja i iskustava ono je što unapređuje svaku struku, osobito one poput komunikacija gdje se trendovi mijenjaju svakodnevno, a proaktivnost i kreativnost su imperativ. S obzirom na to da Bernays vidimo kao akademsko središte komunikacijske industrije, ocijenili smo da je naša dužnost pokrenuti takav projekt i struci osigurati takvu međunarodnu platformu za razmjenu znanja i mišljenja te diskusiju o aktualnoj problematici, koja neizbježno vodi do dodatnog povezivanja i umrežavanja struke. Interes stručne javnosti dokaz je da takva potreba zaista postoji te da Communication Management Forum može napraviti puno za unapređenje struke na međunarodnom nivou, ali i postaviti Hrvatsku na svjetsku kartu kad se proučavaju odnosi s javnošću u znanstvenom smislu – ističe Jugo.

Velik interes izazvalo je predavanje profesorice emeritus s amsterdamskog sveučilišta Betteke van Ruler, koja je u toj struci više od 50 godina. Istaknula je da su promjene konstanta, a ulaskom u digitalno dobu dodatno su se ubrzale. Zbog toga ističe važnost osnivanja visokih škola koje se brže mogu adaptirati tržištu.

Mnogo šire od PR-a

– Sveučilišta se ne mogu prilagoditi zahtjevima tržišta tako brzo kao visoke škole i veleučilišta. Zbog toga mislim da škola Edward Bernays pravi primjer svima kako treba raditi. Odnosi s javnošću nisu samo odnosi s novinarima, već je to puno širi pojam. Sve informacije su puno dostupnije i to moraju svi sudionici procesa znati. Kada sam počinjala s ovim poslom, on se sastajao od slanja priopćenja i komuniciranja novih proizvoda, a danas su odnosi s javnošću jedan od ključnih segmenata upravljanja proizvodom i jedan od ključnih alata promocije. Tko to brže usvoji i primijeni, lakše će uspjeti – smatra van Ruller.

Situacija u odnosima s javnošću nije bajna, ističe, ali dodaje da upravo struka mora napraviti bolju sliku o sebi. Važno je biti korak ispred ostalih sudionika u procesu, a posebno se to odnosi na novinare. Ako kaskate, smatra van Ruller, konkurencija će vas jednostavno prestići i nećete se moći oporaviti od toga.

Prilagodba je pola posla

– Morate se prilagoditi i ako to uspijete, napravili ste više od pola posla da biste vodili uspješnu kompaniju. Ključ prilagodbe je u digitalizaciji jer Facebook, Twitter i ostale socijalne mreže više nisu nužno zlo nego ključ uspjeha. Treba pronaći ravnotežu u korištenju tih mreža jer korisnik mora znati da je on u središtu vašeg zanimanja, a opet ne smijete biti prenaporni. To se razlikuje od slučaja do slučaja i nema univerzalne promjene. Danas kada sam u mirovini više se posvećujem edukaciji profesionalaca nego predavanjima. Cjeloživotno obrazovanje iznimno je bitno, a ovakve su konferencije pravi poligon za razmjenu iskustava – ističe.

Konferencija je uspjela, a organizatori mogu biti zadovoljni odzivom. Među sudionicima su se čule samo riječi pohvale, a iako je prvi put organizirana, svi se nadaju da će postati tradicionalna. Dekan Jugo posebno je za kraj zahvalio studentima.

– Iznimno me raduje angažman naših studenata na konferenciji, bez kojih bi je bilo vrlo teško organizirati na tako visokoj razini. Svijetla je budućnost komunikacijskog menadžmenta s toliko sposobnih, ambicioznih i angažiranih mladih ljudi – zaključio je.

18. srpanj 2024 18:50