1000 Najvećih
StoryEditor

Dražen Benčec (FABEMA METALI): Ne postoji lift do uspjeha, morate ići stepenicama

30. Lipanj 2022.
Dražen Benčec, direktor tvrtke FABEMA METALI

Fabema metali, koji se bave prodajom proizvoda crne metalurgije, već 31 godinu stvaraju uspješno poslovno okružje, a tvrtka i njezino poslovanje rastu i razvijaju se

U izazovnim vremenima jednako je izazovno pronaći tvrtku koja se može pohvaliti uspješnim poslovanjem. Tvrtka Fabema metali najbolji je primjer kako dobro poslovanje, zasnovano na brizi prema zaposlenicima i usmjereno na njihov konstantan razvoj, može pobijediti sve izazove koji dolaze izvana. Čvrsti temelji dobrog poslovanja ne mogu se izgraditi preko noći. Fabema metali, koji se bave prodajom proizvoda crne metalurgije, već 31 godinu stvaraju uspješno poslovno okružje koje opstaje, a tvrtka i njezino poslovanje rastu i razvijaju se. Njihov uspjeh prepoznaju dugogodišnji partneri, uspješne tvrtke iz Hrvatske i neka od najvećih gradilišta ovog dijela Europe, a potvrđuje popis '1000 najvećih', gdje su Fabema metali zauzeli 652. mjesto. Kako najbolje saznati detalje koji se kriju iza uspjeha te tvrtke ako ne iz prve ruke, u razgovoru s dugogodišnjim direktorom Draženom Benčecom.

U posljednje vrijeme svi pričaju o big quitu, odnosno o tome da sve više ljudi daje otkaz i ne žele raditi. S tim se problemom susreću i velike tehnološke kompanije poput Googlea i Amazona, u kojima je prosječni radni vijek svega jednu do dvije godine. S druge strane, u vašoj je tvrtki prosječni radni vijek dulji od sedam godina. Što mislite, koji je razlog tome?

– Ključan je način na koji gledate na svoje zaposlenike. Za nas su zaposlenici najveća snaga i vrijednost tvrtke. Ako imamo kvalitetnog zaposlenika, mi ćemo dati sve da s nama ostane što dulje. I lijepa i teška vremena dođu i prođu. Ostaju uvijek ljudi s pravim vrijednostima. Možemo se pohvaliti s nekoliko zaposlenika koji su s tvrtkom skoro od samih početaka. U tome vidimo svoje bogatstvo. Kao obiteljska tvrtka nastojimo stvoriti atmosferu obitelji, zajedništva i suradnje. Treba imati na umu da zaposlenici na radnom mjestu generalno provode više vremena nego sa svojim obiteljima i zato je nužno da se unutar tvrtke osjećaju kao doma. Isto je i s partnerima. Gradimo odnose koji omogućuju dugotrajnu poslovnu suradnju. Ključ je u komunikaciji – trudimo se biti otvoreni, korektni i raditi sve unutar postavljenih rokova te zajednički rješavati prepreke ako na njih naiđemo.

Više od 90 posto vašeg skladišta je natkriveno, što je u tom poslu velika prednost. Po čemu biste rekli da se vaša tvrtka razlikuje od ostalih? Koja je tajna uspjeha svih ovih godina?

– Da, imamo natkriveno skladište, što nam pomaže da bolje zaštitimo svoj materijal i da nas ne ometaju vremenske neprilike. Radimo na brzoj i jasnoj komunikaciji, brzim i točnim utovarima i istovarima, kvaliteti materijala, konkurentnim cijenama te cjelokupnom servisu bez kojega se partnerstvo danas ne može ni zamisliti. Mislim da je tajna u tome što stalno idemo naprijed, pratimo tržište, prilagođavamo procese i poboljšavamo svoje usluge. Naše postojanje usmjereno je na partnere, a naša misija je zadovoljan kupac. Oni su naša svrha. Trudimo se biti uslužni i bitno nam je da naši partneri vide da vodimo brigu o njima i koliko nam je stalo do njih. Danas, u turbulentnim vremenima promjena, to nije jednostavan zadatak, ali svakodnevno radimo na toj misiji. Predani smo im maksimalno.

image

Fabema metali_tim

foto

Cijene sirovina, pa tako i u vašoj industriji, idu u nebo. Mislite li da će se taj trend nastaviti i, prema vašem iskustvu, što najviše utječe na stanje na tržištu? Kako se vaša tvrtka nosi s tim?

– Situacija na tržištu je izazovna. Treba ostati miran i fokusiran na prilike. Upravo zato stalno tražimo nešto novo – nova rješenja i nove mogućnosti. Otvaramo se novim tržištima i tražimo nove resurse kako bismo osigurali da naši kupci ne osjete prevelike promjene. Svjesni smo te potrebe i mnogo energije u nju ulažemo. Dinamično, vrlo dinamično. Svjetski se trendovi stalno mijenjaju. Krize, ratovi, nestašice, otvaranje novih tržišta i sl., to sve utječe na promjene i njihovu brzinu. U posljednje smo se vrijeme, nažalost, susreli sa svime time. Mi to pratimo i nastojimo u svakom trenutku imati dovoljno asortimana za naše kupce, bez obzira na dobre i loše okolnosti.

Pratite li trendove svoje industrije na globalnom tržištu? Postoje li neke dobre prakse koje ste primijetili a da ih sada primjenjujete ili ih se spremate primijeniti u svom poslovanju?

– U to ulažemo mnogo energije. Želimo za svoje partnere omogućiti najbolju uslugu, a zaposlenike educirati i pružiti im najbolje uvjete i sredstva za rad. Organiziramo radionice, edukacije, posjećujemo sajmove, organiziramo seminare i obnavljamo vozni park mijenjajući dizelske za električne strojeve. Kontinuirano učenje je jedini način da napreduješ i budeš bolji. Napravili smo tranziciju s prve generacije osnivača na drugu, koja danas vodi poslovanje. Pripremamo treću generaciju za preuzimanje i rukovođenje kapitalom i imovinom bez obzira hoće li se aktivno uključiti u operativni dio posla ili će odgovorno i savjesno nastaviti upravljati kapitalom. Osobno sam veliki protivnik rasprodaje imovine, poslovanja. Moja vizija je osnivanje zaklade, uključivanje treće generacije pod strogim pravilima koja će biti regulirana protokolom. To radimo s renomiranim stručnjacima koji imaju veliko iskustvo u tomu i kontinuirano posjećujemo njihove radionice crpeći iskustva sličnih obiteljskih tvrtki o procesu tranzicije nasljeđivanja.

Vaš otac osnovao je tvrtku sad već davne 1991. godine. Dakle, industrija je tu i postoji dugo, ali vremena su se drastično promijenila. Došle su nove tehnologije, internet, digitalizacija... Kako ste se prilagođavali i koji su moderni trendovi koje primjenjujete u svom poslovanju?

– Tvrtka uspješno posluje već 31 godinu. Da biste do toga došli, ne možete se koristiti prečicama. Jednostavno, ne postoji lift do uspjeha, morate ići stepenicama. Da biste zadržali uspješnost, promjene su nužne. Svijet, pa tako i poslovni svijet, ide velikom brzinom naprijed i mi svakodnevno idemo ukorak s trendovima i promjenama. Uvodimo nove stvari kako bismo bili brži i konkurentniji. Poslovanje smo prilagodili novim tehnologijama, otvorili web shop za kupce, osigurali stalnu dostupnost našeg osoblja, prebacili komunikaciju o proizvodima na digitalne kanale i uveli ISO standard. Neprestano razvijamo softverski program kako bismo imali točnu i preciznu informaciju za svakoga našeg partnera.

Zašto ste sada uveli ISO standard? Koliko znamo, i dosad je kvaliteta vaših proizvoda i usluga bila neupitna.

– Partneri i potencijalni partneri Fabema metala dolaze iz različitih europskih zemalja, a ISO standard je odličan alat za usklađivanje regulativa koje su bitne za poslovanje, način za isticanje svoje kvalitetu na novim tržištu i daje kredibilitet. Prepoznajemo ga kao priliku da budemo još bolji i kako bi naši partneri bili još zadovoljniji našom uslugom. S obzirom na to da smo usmjereni na ekološki prihvatljivo poslovanje i vjerujemo u kvalitetu svojih proizvoda, ISO standard je dodatak koji sve to i potvrđuje.

image

Fabema metali_4

foto

I za kraj, u kojem smjeru vidite daljnji razvoj tvrtke, ali i cijelog tržišta crne metalurgije?

– Teško je predvidjeti bilo što na duge staze. Činjenica je da tržište postoji i potreba za materijalom uvijek će postojati. Treba biti prisutan, imati dovoljno zalihe, pratiti trendove cijena, biti korektan prema partnerima i podmirivati obveze na vrijeme. Usmjeren sam na pozitivno i ne bojim se promjena. Svaki izazov vidim kao šansu za nove ideje, suradnje. Jako smo znatiželjni. Strast i ljubav najveći su pokretači svijeta i života. Ako to nemate, ne možete napredovati ni u poslu. Neprestano si zadajemo nove i veće ciljeve. Pokušavamo ostati mirni, korektni prema partnerima i kada je teško i kada je dobro. Mi i naši partneri zajedno smo obitelj Fabema. 

22. studeni 2024 18:19