Na Trgovačkom sudu u Bjelovaru u utorak će biti uspostavljena elektronička komunikacija između odvjetnika i suda, a u projekt će se naknadno uključiti i javni bilježnici te županijski državni odvjetnici, doznaje se u Ministarstvu pravosuđa.
Za sudjelovanje u realizaciji pilot projekta spremnost su izrazila 43 odvjetnika koji zastupaju stranke u postupcima što se vode pred Trgovačkim sudom u Bjelovaru.
>>> Lucija Popov: Učinkovito pravosuđe jedan je od nužnih uvjeta za gospodarski rast
Ministarstvo pravosuđa je u suradnji s FINA-om osiguralo digitalne poslovne certifikate za sve suce trgovačkih sudova. Poslovne certifikate suci mogu koristiti za potpisivanje sudskih pismena kvalificiranim elektroničkim potpisom i za uvid u podatke iz sustava prisilne naplate osnova za plaćanje putem web servisa FINA-e eBlokade.
Do kraja 2018. sustav na svim trgovačkim, općinskim i županijskim sudovima
"U okviru realizacije pilot projekta omogućeno je odvjetnicima (koji su iskazali interes za sudjelovanje u realizaciji projekta) elektronička komunikacija s Trgovačkim sudom u Bjelovaru, a za vrijeme trajanja pilota sustav će se usavršavati i prilagođavati potrebama korisnika. U veljači 2018. godine elektronička komunikacija počet će se uvoditi i na ostale trgovačke sudove, a do kraja 2018. planira se njeno uvođenje i na općinske te županijske sudove", ističu u ministarstvu.
Odvjetnici koji koriste mogućnost elektroničke komunikacije sa sudom uz uštede vremena te smanjenje troškova za sebe i svoje klijente imat će elektronski uvid u predmet (u kojemu je njegov punomoćnik jedne od stranaka) s bilo kojeg mjesta na kojem ima mogućnost koristiti računalo. Također elektronski će dobivati upozorenja o činjenici da je nad nekom od njegovih stranaka otvoren stečajni postupak.
>>> Plamenko Barišić: Digitalizacija svih procesa komunikacije temelj je 4. industrijske revolucije
U Ministarstvu pravosuđa ocjenjuju da će uspostava elektroničke komunikacije između sudova i ostalih sudionika sudskih postupaka značajno ubrzati rad sudova, doprinijeti uštedi na troškovima postupka, osigurati urednu i brzu dostavu sudskih pismena, olakšati rad sudskih službenika, rad sudova učiniti transparentnijim, eliminirati papir te omogućiti potpuni elektronički sudski spis te elektroničku sudsku arhivu.
Jedinstveni informacijski sustav za upravljanje i rad na sudskim predmetima
Sustav eSpis jedinstveni je informacijski sustav za upravljanje i rad na sudskim predmetima koji se sastoji od standardne aplikacije, računalne i telekomunikacijske opreme i infrastrukture, sistemske programske opreme i alata te svih podataka koji se tim sustavom unose, pohranjuju i prenose iz svih vrsta upisnika na općinskim, županijskim, trgovačkim sudovima, Visokom trgovačkom sudu i kaznenom odjelu Vrhovnog suda.
Sustav eSpis povezan je sa sustavom Sudskog registra, Evidencije o osobnim identifikacijskim brojevima, Jedinstvenog registra osoba, e-Oglasnom pločom sudova, kaznenom evidencijom i sustavom državnog odvjetništva (Case Tracking System).
Korištenje elektroničkog sustava eSpis za rad na sudskim predmetima započelo je 2007. pokretanjem pilot projekta u koji su bili uključeni trgovački sudovi u Zagrebu i Splitu, županijski sudovi u Zagrebu i Puli te općinski sud u Puli. Trenutno u navedenom sustavu rade svi trgovački i redovni sudovi.