Sindikat prometnika vlakova Hrvatske (SPVH) istaknuo je u srijedu u pismu ministru državne imovine Goranu Mariću i ministru mora, prometa, i infrastrukture Olegu Butkoviću, kako je potrebno izabrati nove uprave željezničkih poduzeća koje će u velikoj mjeri odlučiti o budućnosti željeznice u Hrvatskoj, ocijenivši kako su to do sada bile samo političke odluke.
>>>Sindikati: Država je suodgovorna za propast TLM-a i dužna je spasiti radnike od deložacije
Podsjećaju kako je prije nešto više od 10 godina jedinstveni hrvatski željeznički sustav podijeljen na četiri plus holding poduzeće.
Smatraju da je nakon toga bilo različitih ‘organizacijskih vratolomija‘, a ukupni rezultat je sve lošiji. Iako se Europskom prijevoznom politikom očekuje povećanje željezničkog prometa za 30 do 50 posto u Hrvatskoj možemo reći da je ukupan prihod od prijevoza manji oko 25 posto u odnosu na davnu 2007. godinu. Kad bi se iz pokazatelja izvukli prihodi iz Državnog proračuna stanje bi bilo još lošije, a osim financijskih ništa bolje nije ni s drugim pokazateljima, upozoravaju iz Sindikata.
Tvrde kako je teretni promet u padu, a HŽ Cargo se nije osposobio za tržišnu utakmicu. Putnički promet je također u padu i teško će se moći boriti s konkurencijom kada se uskoro otvori tržište, navode iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske. Ističu kako su brzine vlakova na međunarodnim prugama pale sa 140 do 160 na nekih 60 do 80 kilometara na sat.
>>>Sindikat: Premijer i ministar rada pogrešno tvrde da zaposlenost raste
Regionalne i lokalne pruge u Hrvatskoj su pred zatvaranjem, tvrdi se u priopćenju. Iako se stalno smanjuje broja radnika i restrukturiraju poduzeća, troškovi radnika se ne smanjuju u tom opsegu jer se smanjenja rade nesustavno, a u poduzeća dovode nepotrebni i skupni radnici, smatraju u Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske.