Aktualno
StoryEditor

Kineski Geely ‘potajice‘ postao najveći dioničar Daimlera

26. Veljača 2018.

Li Shufu, predsjednik kineskog proizvođača automobila Geely, potajice je povećao svoj udjel u Daimleru na gotovo 10 posto u 9 milijardi dolara vrijednoj okladi da će dobiti pristup tehnologiji njemačke kompanije, javlja Reuters pozivajući se na u petak objavljena regulatorna izvješća.

Vizija o dijeljenju i udruživanju snage

Geely je najveći kineski proizvođač automobila u privatnom vlasništvu, a sada i najveći dioničar Daimlera.

Iz Geelyja su u subotu rekli da "trenutno" nemaju planova za daljnje jačanje učešća, već će tražiti savezništvo s Daimlerom, koji razvija električne i autonomne automobile, u odgovoru na izazove novih konkurenata poput Tesle, Googlea ili Ubera.

>>>Daimler isporučio prve modele potpuno električnih kamiona

- Niti jedan aktualni igrač u industriji ne može dobiti bitku protiv osvajača izvana bez prijatelja. Da bi postigao i nametnuo tehnološko liderstvo, moraš usvojiti nove načine razmišljanja o dijeljenju i udruživanju snage. Moja investicija u Daimler reflektira tu viziju - rekao je Li.

>>>Merkel osudila pokuse VW-a, Daimlera i BMW-a na ljudima, zatraženo hitno kažnjavanje odgovornih

Širenje Zhejiang Geely Holdinga u praski izgleda impozantno. U vlasništvu je Volvo Carsa i LEVC-a koji proizvodi londonske ikoničke crne taksije. Prošle godine je ugrabio većinski udjel u proizvođaču sportskih automobila Lotus i 49.9 posto udjela u malezijskom proizvođaču Proton. Tu je i ulog od 3.3 milijarde dolara u Volvo Trucks i kontrola nad startupom Terrafugia koji razvija leteći automobil.

Geely traži pristup proizvođačima s naprednom tehnologijom jer vjeruje da će u konačnici na kineskom tržištu automobila opstati tek dva ili tri proizvođača. Li vjeruje da će sateliti i prijenos podataka biti sve važniji za automobilsku industriju i vidi potencijal u Daimleru koji razvija brze internetske veze na putu prema autonomnim automobilima, otkriva izvor upoznat s njegovim promišljanjem.

Infiltracija

Geely je u studenom prošle godine zatražio od Daimlera izdanje dionica, ali je njemačka kompanija odbila ponudu uz obrazloženje da ne želi razvodniti njihovu vrijednost za postojeće dioničare. Li je tada promijenio taktiku i ‘potajice‘ preuzeo 9.69 posto dionica danas vrijednih oko 9 milijardi dolara.

>>>‘Hrabro’ upozorenje Daimlera: Elektrifikacija industrije pogubna za profit, radna mjesta

- Daimler sa zadovoljstvom javlja da s Li Shufuom može dobiti još jednog dugoročno orijentiranog dioničara koji je uvjeren u snagu Daimlerovih inovacija, strategija i budućeg potencijala. Daimler poznaje i cijeni Li Shufua kao kineskog poduzetnika s izrazitim znanjem i jasnom vizijom budućnosti, poduzetnika s kojim može konstruktivno razgovarati o promjenama u industriji - piše u reakciji Daimlera.

15. travanj 2024 11:23