Student Future Day Zagrebačke školi ekonomije i managementa danas je održan 13. godinu zaredom, a ovogodišnji moto sajma glasio je ’Prilika rijetko kuca dvaput’. Riječ je o tradicionalnom sajmu karijera pokrenutom na inicijativu studenata, a njegov cilj je predstaviti ZŠEM i njegove studente i alumne uspješnim hrvatskim poslodavcima.
Sudjelovanjem na sajmu studentima se olakšava lakši prijelaz studenata sa studija na tržište rada, a tvrtkama na jednom mjestu prezentira golem bazen talenata. Nadalje kroz sudjelovanje na ovom natjecanju, tvrtke jačaju imidž poželjnog poslodavca među nadolazećim generacijama na tržištu rada.
>>> Mladi poduzetnici: Student ZŠEM-a u timu koji je osmislio filmofilmsku aplikaciju Blanket
Ove godine tako su svoje programe za studente, kao i poslovne planove tvrtki zainteresiranim studentima predstavio do sada rekordan broj tvrtki. To su učinile Atlantic Grupa, Bina-Istra, Elektronički računi, Erste banka, Foreo, Ht, Lider media, Ina, Kaufland Hrvatska, KPMG Croatia, Lidl Hrvatska, ManpowerGroup, Mate, Mediacor, Tauon-line, Nestle Adriatic, Next Junior Enterprise, Pevec, Platinum Invest, Pwc, Procter&Gamble, Sense savjetovanje, Schrack Technik, Vindija, Vipnet i Zvijezda.
Osim štandova na kojima su zainteresirani studenti mogli saznati korisne informacije o tvrtkama i uvjetima stažiranja ili zaposlenja, komunikacija između studenata i poslodavca ostvarena je i tijekom zajedničkog doručka te ’speed datinga’.
U sklopu sajma održan je i niz zanimljivih radionica gdje su studenti kroz igru i rad mogli dobiti predodžbu što ih čeka nakon završetka školovanja.
>>> Jurčić: Nije normalno da studenti obavljaju redovne poslove radnika
Posebno je zanimljiva bila pak panel rasprava održana na kojoj su predstavnici tvrtki u neposrednom kontaktu sa studentima odgovarali na pitanja o svojim kompanijama, o profilima zaposlenika koje traže među studnetima, tajnama sastavljanja CV-a...
Tako su na okruglom stolu pod nazivom sudjelovali Emilija Spajić iz odjela ljudskih potencijala Nestle Adriatic, Smiljana Štrbac, menadžerica za ljudske resurse u revizorskoj tvrtki KPMG Croatia, Vjekoslav Golubović, direktor za projekte i strateško planiranje HT-a te jedini u društvu iz sektora prodaje Jasminko Pintarić iz tvrtke Procter & Gamble.
- U Hrvatskoj ima posla koliko želite. Ono čega nema dovoljno jest kvalitetan kadar. Mi nismo na ovome sajmu da se samo prezentiramo javnosti i radimo na imidžu, već jer nam uistinu trebaju kvalitetni zaposlenici - kazao je Pintarić.
>>> Sabljo: Ne libimo se uzeti početnika, bitno je da ima volju raditi - Lider invest
Emilija Spajić je studente upozorila kako prvenstveno trebaju razviti vještinu strpljenja, koja će im pomoći pri svladavanju težih zadataka, ali je isto tako presudna pri napredovanju unutar same tvrtke.
Štrbac je pak otkrila kako je 80 do 90 posto danas zaposlenih u KPMG-u tvrtku došlo kao pripravnici. – Cilj nam je da naši zaposlenici rastu zajedno s tvrtkom - dodala je.
Golubović je pak napomenuo kako se u HT-u najviše traže STEM stručnjaci, no i upozorio na često zapostavljenu povezanost STEM područja, ekonomije i menadžmenta.
Nadalje, Golubović je kazao da testovi i mjerenja pomoću testovima mogu otkriti tek dio osobnosti kandidata, no kako samo šablonizirani testovi nisu dovoljni da se upuste u rizik i zaposle ispitanika. Svi sudionici rasprave složili su se kako je intervju uživo ključan pri odabiru zaposlenika u njihovoj tvrtki. Također su upozorili studente kako nikada ne pišu CV na više od dvije strane, neka pripaze na profilne slike koje šalju i gramatiku, budući da često sitnice odlučuju.
- Budite svjesni konteksta poslodavca kojem šaljete CV, te predstavite samo jednu stvar iz života kao reprezentativnu. Često nije bitno da imate iskustvo iz samog sektora kojim se želite ubuduće baviti, već nam je važnije da ste nešto radili gdje ste pokazali inicijativu snalažljivost – zaključio je Pintarić.