Električni i hibridni automobili činili su prošle godine više od pola novih automobila u Norveškoj, pokazali su u srijedu objavljeni službeni podaci, potvrđujući vodeću ulogu te nordijske zemlje u segmentu prijevoza s nultom emisijom ugljičnih plinova.
Udio električnih i automobila na vodik u ukupnom broju prodanih auomobila iznosio je prošle godine 20,9 posto dok je na hibridne modele otpadalo 31,3 posto prodanih automobila, izračunali su u Savjetodavnom vijeću za cestovni promet (OFV).
>>>Hrvatski Telekom i Kaufland postavili dvije brze punionice za električna vozila
U 2016. godini udio električnih i automobila na vodik iznosio je 15,7 posto a udio hibridnih modela 24,5 posto.
Norveška je najveći proizvođač nafte u zapadnoj Europi, a zacrtali su si ambiciozni cilj da od 2025. godine više neće prodavati nove automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.
Za razliku od visoko oporezovanih dizelskih i benzinskih modela, električni automobili uživaju podršku u vidu velikodušnih poreznih poticaja zahvaljujući kojima su relativno cjenovno konkurentni.
Njihovi vlasnici uživaju i u brojnim drugim povlasticama, poput prava na besplatnu vožnju po gradskim prometnicama, uključujući i vozne trake namijenjene javnom prijevozu. Također se mogu besplatno voziti u trajektima, parkirati i puniti vozila na javnim parkiralištima.
>>>Električna vozila osvojit će polovicu globalnog tržišta do 2030.
Vlasti ipak planiraju postupno smanjiti neke od mjera čije su prednosti i troškovi predmet učestalih kritika.
Prošle su godine tako pokušali ukinuti poreznu olakšicu na kupnju velikih i luksuznih električnih limuzina ali su naknadno odustali od uvođenja "poreza na Teslu" zbog otpora saveznika na desnoj strani političkog centra.