Odlasci na sajmove, konferencije, seminare i raznorazna poslovna druženja sastavni su dio ne samo poduzetničkog ili menadžerskog posla, važni su svakomu komu je iole stalo do razvoja karijere. Povezivanje s drugim ljudima jednostavno je nužno za stvaranje dobrih poslovnih odnosa, nerijetko i sklapanje velikih poslova, a opće je poznata činjenica i da s vremenom postajemo najsličniji šačici ljudi s kojima smo najčešće okruženi. Ako su to poslovni lideri, nema razloga ne biti im u blizini, zar ne? Na kraju krajeva, iza svakog poslovnog pothvata, male ili velike kompanije, stoje ljudi. Ljudi rade s ljudima i ono najvrjednije što pojedinac može imati poslovni su kontakti. Umrežavanje nije gubitak vremena, već redoviti dio posla, zaključila je Donatella Pauković u ovotjednoj temi tjedna.
Rizici se uvijek kumuliraju u dobrim vremenima, a materijaliziraju u lošima. U prvima nitko ništa uznemirujuće ne želi vidjeti, u drugima za reakciju obično zna biti dosta kasno. Hrvati su se uz to slatko zaigrali ‘leti, leti, leti... Hrvatska!‘ igrice, pa i niotkuda očekivan zahtjev za proračunskom štednjom s Markova trga nismo baš ozbiljno percipirali. Nije da nije razumljivo, ipak se od kovidovskih obilnih potpora, nakon kojih su se počele slijevati i fondovske rijeke eura, valjamo u rijetko viđenom dotoku kapitala. Pa nam leti doslovno sve: plaće, cijene, potrošnja, nekretnine, proračun. Tako je nekako bilo i u Grčkoj, sve je cvalo i mirisalo. A onda je financijska kriza otkrila trulež. Jesmo li na tragu reprize ‘grčkoga scenarija‘ saznaje Gordana Gelenčer u aktualnoj temi novog broja.
Marsh, vodeći svjetski broker u osiguranju i savjetnik za rizik, u Hrvatskoj posluje kao tvrtka koja nudi profesionalne usluge posredovanja u osiguranju i reosiguranju te savjetovanja u upravljanju rizicima. U pet godina otkad je čelni položaj u Hrvatskoj preuzela Iva Rogović Lekić, prihode je povećao četiri puta i čvrsto se pozicionirao kao najveći korporativni broker u Hrvatskoj s 24 zaposlena, više od 40 milijuna eura plasiranih na tržište osiguranja i reosiguranja te 3,52 milijuna eura prihoda prošle godine. S Rogović Lekić je razgovarala Manuela Tašler.
Oni su mali, ali su veliki, odnosno, hoću reći, nisu više mali, ali su dosta veliki da ne budu mali – legendarna je rečenica uz koju su stasale mnoge generacije zahvaljujući redatelju Hrvoju Hitrecu, zaslužnom za kultne ‘Smogovce‘, a upravo ona sjajno opisuje i male domaće poduzetnike koji stvaraju velike priče. O velikim idejama malih majstora piše Roko Kalafatić.
U Hrvatskoj nema proizvođača koji može isporučiti ekološki proizvod pripremljen na način koji je potreban za izradu sokova i sirupa kakve proizvode tvrtke obitelji Švaić. Malo je i tržište za delikatesnu proizvodnju, ali ima velik potencijal. Treba se stoga odvažiti na izlazak na strana tržišta, biti profesionalan i imati dovoljne količine za veće sustave. A to ne ide preko noći, jer treba se boriti kvalitetom, a ne cijenom. No onda se i raste i postižu spektakularni rezultati. Poduzetničku priču obitelji Švaić ispričala je Valentina Starčević.
Uz sve navedeno i nenavedeno stiže i poseban prilog ljetni Lider Trend!