Kina je spremna ponovno razgovarati s Europskom komisijom o carinama na automobile kako bi se otklonile gospodarske i trgovinske napetosti, objavilo je u utorak ministarstvo trgovine.
Tijekom sastanka s glavnim direktorom EK za trgovinu u ponedjeljak, zamjenik kineskog ministra trgovine Li Fei rekao je da je Peking spreman na razgovor i na konzultacije, navodi se u priopćenju kineskog ministarstva.
Pitanje mjera koje bi trebale kompenzirati subvencije za kineska električna vozila ‘složeno‘ je i predstavlja značajne izazove za postizanje sporazuma, dodalo je ministarstvo.
- Kina je voljna nastaviti blisko surađivati s europskom stranom kako bi se postiglo rješenje koje će uvažiti interese obiju strana i u skladu je s pravilima WTO-a, kako bi se promicao zdrav i stabilan razvoj gospodarskih i trgovinskih odnosa Kine i EU-a - navodi se u priopćenju ministarstva, objavljenom u utorak.
Peking je naznačio da je spreman ponovo pregovarati već prošli tjedan, odustavši od uvođenja privremenih antidampinških mjera na žestoka pića iz EU-a, primjećuje Reuters.
U utorak izvor je za Reuters rekao da će EU smanjiti predložene konačne carine na vozila koja američki Tesla proizvodi u Kini i malo ih ublažiti za vozila kineskih i drugih proizvođača.
Europska unija sprema se pak sniziti predložene konačne carine na Teslina vozila i blago ih smanjiti za druga električna vozila iz Kine, nakon što uzme u obzir podneske tvrtki, rekao je u utorak upućeni izvor.
Predložena carinska stopa za Teslu bit će spuštena s devet na 7,8 posto, rekao je izvor. Za BYD ostat će nepromijenjena i iznosit će 17 posto, a za Geely bit će snižena s 19,3 na 18,8 posto.
Najviša stopa od 35,3 posto primjenjivala bi se za automobile SAIC-a i drugih tvrtki koje ne surađuju s istragom EU-a, dodao je izvor.
Carine bi se plaćale povrh standardne carine EU-a na uvoz automobila od 10 posto.
Europska komisija provodi istragu o mogućim subvencijama za električna vozila proizvedena u Kini i odbila je komentirati informaciju izvora. Tesla nije odmah odgovorio na Reutersov upit da je komentira.
U kolovozu Europska komisija objavila je početni prijedlog konačnih carina, odredivši istodobno zasebnu stopu od devet posto za Teslina električna vozila proizvedena u Kini. Kineski proizvođači koji surađuju u istrazi, poput Cheryja, Great Wall Motor Coa i NIO-a, i niz europsko-kineskih tvrtki plaćali bi pak dodatnu carinu po stopi od 20,7 posto.
Bruxelles je Kini i kompanijama odredio rok od 10 dana da dostave mišljenje o prijedlogu i uzela ih je obzir pri izmjeni carinskih stopa.
O predloženim konačnim carinama glasat će 27 država članica EU-a i stupit će na snagu ako im kvalificirana većina od 15 članica EU-a koje predstavljaju 65 posto stanovništva EU-a ne uskrati podršku, podsjeća Reuters.