piše: Branko Roglić, vlasnik Orbico grupe
Svijet se mijenjao i prije, a pandemija je te promjene višestruko ubrzala. Veliki broj ljudi je u kratkom vremenu prešao na online način života: sastanke, kave, kupovinu… Oni će se djelomično vratiti na staro, no dio koji se odnosi na napredak će ostati ovakav. U Orbicu ćemo nastaviti s digitalizacijom, koja je sada, više no ikad, ključ uspjeha svake kompanije. Svijest i ponašanje kupaca također su ubrzali u tom smjeru. Koronakriza nas je naučila koliko sastanaka možemo odraditi online te se potreba za poslovnim putovanjima smanjila preko noći. U Orbicu ćemo nastaviti s edukacijom zaposlenika kroz Orbico Academy, kako bi bili konkurentniji te postizali bolje rezultate u „novoj normalnosti“.
Puno više poslovanja se odvija online i od kuće. Vjerujem da će i u budućnosti biti manje potrebe, ne samo za putovanjima, nego i za uredskim prostorima. FMCG industrija nije snažno pogođena, jer se radi o proizvodima koje svi koristimo bez obzira na pandemiju, jedino je malo pala potrošnja cigareta. Beauty industrija je puno jače pogođena jer su i trgovine tim robama bile zatvorene, no polako se vraća u normalu. Najpogođeniji je turizam i ako sezona podbaci to će biti problem i za stanovništvo koje se time bavi i za Vladu koja će doći.
Svijet će zasigurno proći ekonomsku krizu i to najveću poslije Drugog svjetskog rata. Nadam se da će oporavak trajati desetak godina.