Prošle godine Ericsson Nikola Tesla Grupa povećala je ukupne prihode od prodaje na svim tržištima za gotovo 15 posto , a kompanija se usredotočila na modernizaciju mreža naših kupaca i razvoj novih rješenja u 5G području, što se, dodatno i iz perspektive pandemije koja je obilježila dosadašnje ovogodišnje poslovanje, pokazalo ispravnom odlukom. Implementacija 5G mreže koju su započeli vodeći europski i svjetski operatori, nastavlja se i ove godine, čime je otvoreno novo poglavlje u razvoju ICT industrije. Budući da je u području 5G tehnologije Ericsson svjetski lider, Ericsson Nikola Tesla je kao pridružena članica dio te globalne priče.
Od ukupno 3200 zaposlenika Ericsson Nikola Tesla Grupe, oko 1500 radi na poslovima istraživanja, razvoja i implementacije za globalnu korporaciju. Drugim riječima mi iz Hrvatske svojim aktivnostima na razvoju i implementaciji 5G tehnologije podržavamo Ericsson u razvoju najnaprednijih rješenja i usluga. Upravo ta rješenja mogla bi se pokazati kao ključ uspjeha u prevladavanju izazova koje je pandemija nametnula cijelom svijetu pa tako i nama. Nažalost, situacija se ne smiruje - dapače, na jesen autoriteti u tom području očekuju eskalaciju, a prilagođavanje ‘novoj normali’ postalo je ireverzibilan proces u kojem smo već prešli točku infleksije i povratak na staro više nije moguć.
Zbog neizvjesne situacije uzrokovane koronakrizom neki kupci intenziviraju provedbu svojih planova dok su drugi privremeno zaustavili svoje aktivnosti i u fazi su povećanog opreza. Vodeći hrvatski operatori prate globalne trendove te je prošlu godinu obilježila priprema za uvođenje 5G, čiji se početak implementacije očekuje nakon što regulator objavi uvjete i dodijeli potrebni radio-frekvencijski spektar. Mjere ograničenja kretanja ljudi i roba i dalje utječu na globalno poslovno okruženje, tj. na tržište na kojem poslujemo, a ne pomažu nam ni politička, pa posljedično i društvena previranja te nestabilnost na nekim našim izvoznim tržištima, poput bjeloruskog, kazahstanskog i armenskog.
Svim tim okolnostima prilagođavamo se fokusirajući se na smanjenje svih rizika koje prepoznajemo, a prije svega imajući u vidu zdravlje i sigurnost naših zaposlenika, kupaca, partnera i dobavljača te nastavak stabilnog poslovanja. Stoga, većina naših zaposlenika nastavlja raditi od kuće kvalitetno pružajući usluge našim kupcima, dok određeni broj zaposlenika radi u uredima ili na terenu, vodeći računa o pridržavanju svih propisanih mjera zaštite.
Gledajući širu sliku, u segmentu ICT rješenja za industriju i društvo, vjerujem da će uspjeh pojedinih sektora ovisiti o dinamici njihove digitalne transformacije pa je ova globalna neprilika, za ICT industriju istodobno i velika šansa za napredak i razvoj. Pandemija je ubrzala uvođenje 5G mreža, IoT rješenja, umjetne inteligencije... Utjecala je na promjenu fokusa i njegovo preusmjeravanje na razvoj digitalne infrastrukture te odgovarajućih usluga i digitalne pismenosti, a doprinjela je i boljem razumijevanju prednosti transformacije prema nisko ugljičnom gospodarstvu, odnosno ciljevima očuvanja prirodnih resursa i okoliša.
Daljnja digitalna transformacija sektora poput zdravstva, javne uprave i obrazovanja - postat će ujedno i pitanje održivosti cijelog društva. Također, opstanak pojedinih tvrtki, neovisno o branši bit će proporcionalan njihovoj sposobnosti efikasnog organiziranja posla na daljinu tj. od kuće i motiviranja zaposlenika, kao pojedinaca i timova.
Budući da je na tržištu elektroničkih komunikacija zabilježen značajan rast podatkovnog prometa, a DESI pokazatelji, relevantni za gospodarski oporavak, pokazuju da bi države članice EU trebale pojačati napore na poboljšanju pokrivenosti mreža vrlo velikog kapaciteta, dodijeliti 5G spektar da bi se omogućilo komercijalno pokretanje 5G usluga, poboljšala digitalna vještina građana i daljnja digitalizacija poduzeća i javnog sektora, očekujem dinamičnu i intenzivnu iduću poslovnu godinu. Naredna godina bit će puna potencijala, ali i izazova zbog kojih će stalna prilagodba i inovativnost biti jedna od najvažnijih konstanti poslovanja.