Hrvatska
StoryEditor

Paketna dostava: Nekima volumen poslova porasao i za 70 posto

25. Travanj 2020.
Dostava

Dostavne tvrtke među rijetkima su na čije poslovanje globalna zdravstvena kriza nije utjecala negativno. Iako bilježe pad u segmentu B2B usluga, uslijed ograničenja poslovanja tržnica i neprehrambenih prodajnih mjesta dostave fizičkim osobama (B2C) doživljavaju procvat.

image
Igor Jakovljević
- Došlo je do trenda pada B2B volumena. Vjerovali smo kako će online trgovina samo donekle kompenzirati taj pad te da će promet paketima u pogledu B2C-a biti nešto veći nego što je uobičajeno. Međutim, rezultati su nas pozitivno iznenadili. Volumeni su veći od očekivanih, samo u travnju bilježimo rast od 70 posto u domaćem prometu te 60 posto u međunarodnom prometu - kaže Igor Jakovljević, generalni menadžer DPD-a za Hrvatsku, Sloveniju i Adriatic regiju.

Za rast je najzaslužnija online prodaja, ponajviše u segmentu mode, sportske opreme, obuće i e-commerce robe. Rezultat je potpomognut i suradnjom s brojnim OPG-ovima te činjenicom da su stavili fokus na FMCG te ponudili dostavu istog radnog dana. - Posebnu pažnju posvetili smo izvoznim paketima i omogućili našim klijentima da neometano posluju u ovo doba pandemije i ekonomske krize - tumači Jakovljević.

Zaštitne mjere u DPD-u

  1. U narednom periodu DPD kuriri neće ulaziti u zatvorene prostore (urede, skladišta i slično). Pakete će biti moguće preuzeti isključivo na otvorenom, bez kontakta i unutar sigurnosne udaljenosti od 2 do 3 metra.
  2. Primatelji paketa pozivaju se da, kada je to moguće, na mrežnim stranicama trgovca odaberu plaćanje internet bankarstvom ili kreditnim karticama. Na ovaj način bit će omogućena dostava paketa bez kontakta, što odabirom plaćanja pouzećem nije moguće ostvariti.
  3. U periodu dok su na snazi aktualne izvanredne mjere, svim našim B2C klijentima uključit ćemo WS-Pay opciju koja omugućuje primatelju da plati otkupninu kreditnom karticom, uz doista vrlo nisku naknadu na iznos plaćene vrijednosti COD-a. Po prestanku izvandrednih mjera, uslugu ćemo otkazati na pisani zahtjev klijenta.
  4. Nakon što zaprimite obavijest o predviđenoj dostavi paketa, putem poveznice možete pristupiti našem FMP portalu te odabrati dostavu paketa na sigurno mjesto (terasa, garaža i slično), čime ćemo osigurati da nema fizičkog kontakta te postići najveću moguću sigurnost, kako za primatelje tako i za naše kurire – sukladno tome pozivamo vas da ako je to moguće, odaberete ovu opciju. Aktivirali smo mogućnost dostave paketa bez potpisivanja na skener, u tom slučaju vozač odlaže paket na dogovoreno “Sigurno mjesto”, upisuje ime i prezime primatelja te umjesto potpisa primatelja u skener upisuje unaprijed dogovorenu napomenu. Vozač je dužan slikati paket na ostavljenoj “Sigurnoj lokaciji”.
  5. Molimo da prije slanja paketa provjerite radi li tvrtka ili je zatvorena jer u tom slučaju nećemo biti u mogućnosti dostaviti paket.
  6. U slučaju da paket/e nije moguće dostaviti bez fizičkog kontakta na navedenu adresu ili na dogovoreno sigurno mjesto, iste ćemo odmah vraćati pošiljatelju jer ih nismo u mogućnosti skladištiti.
image
Branimir Regjo

U drugoj polovici ožujka rast B2C pošiljaka počeo je bilježiti i Overseas Express koji se nastavlja i u travnju. Porast je u nekim danima i preko 30 posto veći u odnosu na razdoblje prije korone. Član Uprave za operacije Branimir Regjo rekao nam je da su uloženi i dodatni resursi u zapošljavanje novih dostavljača, ali i da se testira mobilna aplikacija kojom će primatelji potvrdu o primitak pošiljke moći potpisati beskontaktno, na vlastitim mobilnim uređajima. Uveli su i druge zaštitne mjere.

- U skladu sa savjetima državnih tijela, svakodnevno dezinficiramo sve pošiljke koje ulaze u centralno skladište kako bismo zaštitili skladišne radnike i kurire prilikom manipulacije pošiljkama. Svim dostavnim centrima, našim kooperantima, kao i ostalim zaposlenicima redovito osiguravamo sredstva za dezinfekciju, maske i rukavice - izjavio je Regjo.

Zaštitne mjere u Overseasu

Svi kuriri moraju nositi higijenske rukavice, a sva dostavna vozila opskrbljena su dezinfekcijskim sredstvom, te su kuriri obvezni redovito dezinficirati ruke, posebice nakon primopredaje pošiljki.

Za sve slučajeve uručenja pošiljaka u kojima dostavljač procjeni da za njega nema nikakve opasnosti i u slučajevima kada primatelj ne postavlja ograničenja prilikom uručenja pošiljke uručivat će se na uobičajeni način.

U slučajevima kada dostavljač procjeni da uručenje pošiljke ugrožava njegovu sigurnost, u slučajevima kada korisnik odbija neposredni kontakt s dostavljačem ili kada je primatelj u samoizolaciji postupa se na sljedeći način:

Dostavljač će pošiljku uručiti ubacivanjem u kućni kovčežić ili ostavljanjem na ulaznim vratima stana ili kuće uz prethodnu suglasnost primatelja, a potvrda primitka pošiljke koja se vrši potpisom na dostavnu listu obaviti će se na način da primatelj pošiljke odobri da se dostavljač potpiše sa „u.z“ (u zamjenu), ili u slučaju kada primatelj zahtijeva potpis, tražimo od njega da koristi vlastitu kemijsku olovku.

Đorđe Marković, Division Manager GLS Croatia, potvrđuje da i oni nastavljaju u travnju bilježiti rast B2C pošiljaka, ali i da su poslovanje morali prilagoditi posebnim pandemijskim uvjetima. - Sigurnost radnika i korisnika usluga imaju najveći prioritet, zbog toga smo radnicima i kuririma osigurali sve razumne sigurnosne mjere (dezinficijensi, rukavice, maske), te za uredske djelatnike osigurali i rad od kuće u dvotjednim smjenama. Zbog koronavirusa uvedena je i beskontaktna dostava kako bi pomogli očuvanju zdravlja svojih zaposlenika, poslovnih partnera i primatelja paketa u svim zemljama Europe - navodi Marković.

image
GLS dostava

Što se povećanja paketnih pošiljki tiče, iznimka nije ni Hrvatska pošta. Osigurala je plasman paketiranih proizvoda Podravke i Kraša te prodaju i dostavu preko web trgovine Žuti klik, koja se jače orijentirala i prema OPG-ovima. Iako su u  segmentu paketnih pošiljki zabilježili porast, u Pošti je na snazi Krizni plan poslovanja. - U ožujku su nam prihodi pali 11 posto u odnosu na plan te smo istovremeno troškove srezali za 13 posto - izvještava Jo Kempen, direktorica korporativnih komunikacija Pošte.

Zaštitne mjere u Pošti

Hrvatska pošta već je krajem veljače osnovala krizni tim i donijela pravilnik o postupanju. Zaštitne mjere za naše zaposlenike su bile prioritet te smo se time intenzivno svi bavili kad je bilo pitanje nabaviti dostatne količine sredstva za dezinfekciju i maski te rukavica. Osim toga, u ranoj smo fazi počeli dezinficirati vozila, veće objekte koji imaju veći protok ljudi i ostale prostorije. Smjene zaposlenika smo podijelili već u prvom tjednu u timove da ne dolaze u kontakt međusobno, a radna vremena poštanskih ureda smo prilagodili uputama Stožera. Radimo većinom kao i trgovine.

image
Jo Kempen
Tvrtka je, međutim, uz nove uvjete poslovanja suočena i s posljedicama potresa u Zagrebu. Nekoliko poslovnica je stradalo, a Upravna zgrada u Jurišićevoj je van uporabe što je pred njih stavilo dodatan zadatak da smjeste 300 zaposlenika koji su fizički ostali bez radnog mjesta. Plan alokacije po drugim Poštinim nekretninama još je u izradi. No, s investicijama ne miruju.

Kempen najavljuje ulaganja u mrežu od 300 paketomata diljem Hrvatske na kojima će građani od 0 do 24, sedam dana u tjednu moći slati i preuzimati pakete. - To će smanjiti broj pokušaja dostave, korisnici će sami birati gdje će preuzeti svoj pošiljku i kada. Odličan primjer je nas partner pošta Estonije. Njihova mreže je izuzetno razvijena, gotovo 90 posto pošiljki uručuju na taj način - obrazlaže Kempen.

Inovacije su to koje će živjeti i nakon korone, a dostavne tvrtke nadaju se da će isto biti i s navikama online kupovine.

21. studeni 2024 20:58