Hrvatska
StoryEditor

U novom broju saznajte zašto se ekonomije i građani udaljavaju od službene politike i stručnjaka

15. Travanj 2021.

Inovativnošću i fleksibilnošću male tvrtke mogu uspješno poslovati i u najzahtjevnijim tržišnim segmentima, onima u kojima dominiraju samo dvije ili tri velike kompanije. Da bi ugrabila svoj djelić tržišta među divovima, mala tvrtka već na početku mora osvijestiti u čemu je bolja od velikih, ponuditi radikalno drukčiji proizvod, brzo se prilagođavati novim tržišnim uvjetima te stalno razvijati svoj proizvod ili uslugu. Uostalom, danas na tržištu postoje giganti koji su prije nekoliko godina bili 'startupovi', tako da je veličina, dinamički gledano, relativan pojam. Kata Pranić u temi tjedna piše kako je biti mali među divovima.

Statistički pokazatelji i razna istraživanja raspoloženja obiluju toliko ružičastim prognozama da se samouvjereno govori o Velikom oporavku, eksploziji pozitivne energije i potrošnje koju svijet priželjkuje još od početka cijele priče. Nove 'divlje 20-e' nikada se nisu činile bližima, ako je suditi prema trenutačnom ozračju. Pozitivno intonirani pokazatelji gomilaju se posljednjih tjedana i upućuju na polagano odvajanje ekonomije i građana od službene politike i stručnjaka koji počinju zvučati kao da imaju Touretteov sindrom (lockdown, mjere, novi val, zaraženi, mutacije, varijante…). Kao i sa svime, nastupio je jasan zamor ljudi s ovom temom i polagano vraćanje u normalniji život čini se neizbježnim. O valu optimizma piše Vanja Figenwald.

Polarni kruzeri srednje veličine, manji putnički, servisni i ribarski brodovi, sofisticirani i s većom dodanom vrijednošću, niše su u kojoj su se posljednjih godina uspjeli pronaći hrvatski škverovi. Državnih subvencija više nema, a ni rezultati se ne iskazuju u tonama, već u profitu ostvarenom nakon isporuke broda i postotku ugrađene domaće komponente. O diskretnom šarmu nove hrvatske brodogradnje piše Aleksandar Tešić.

Prijedlog zakona o gospodarenju otpadom papskiji je od pape jer se njime želi posve zabraniti stavljanje na tržište plastičnih vrećica teških od 15 do 50 mikrona. Uključujući i one biorazgradive! Čak i one proizvedene od recikliranog materijala! Što su Zakonu skrivile biorazgradive vrećice saznao je Edis Felić.

Uz novi broj prvi puta ove godine čitajte i poseban prilog Lider invest u kojem smo pisali o južnim županijama, investicijama koje se u njima trenutno provode i općem poduzetničkom stanju regije. 

18. travanj 2024 00:26