Jedna od najvećih američkih kompanija za dostavu hrane, DoorDash za osam milijardi dolara preuzela je finski start-up Wolt. Iako je kompanija planirala otvoriti svoju podružnicu u Njemačkoj, udruživanje s Woltom još će im više pomoći s realizacijom plana o širenju na nova tržišta budući da Wolt posluje u gradovima poput Berlina i Tokyija, a cvjeta i na istočno europskim tržištima među koje se ubraja i hrvatsko. Nakon što su objavili vijest o preuzimanju, vrijednost dionica DoorDasha narasla je za 24 posto, a kompanija je najavila da će s tom novom akvizicijom ‘dobiti‘ četiri tisuće zaposlenika Wolta iz 23 zemlje. Kako je za medije izjavio Miki Kuusi, suosnivači i izvršni direktor Wolta koji će nakon preuzimanja voditi Door Dash International, njihovi novi vlasnici uspjeli su izgraditi nevjerojatno dobar posao na najznačajnijim tržištima na svijetu, dok oni (Wolt) dolaze iz malene zemlje i morali su vrlo rano savladati umjetnost širenja biznisa. Ipak, shvatili su da imaju i mnogo sličnosti na kojima će temeljiti svoje daljnje poslovanje. Ovaj poslovni ‘deal‘ značajno će utjecati na raspored snaga brendova iz sektora dostave hrane i to posebno na europskom tržištu.
Jaka konkurencija
Trenutno tu snage odmjeravaju britanski Deliveroo, nizozemski Just Eat Takeaway, njemački Delivery Hero i španjolski Glovo, a odnedavno svoje mjesto na tržištu pokušava pronaći i Uber Eats. Iako se, kako prenosi Forbes, na početku godine govorilo o tome da bi se DoorDash mogao udružiti s Deliveroom ili Just Eat Takeawayem, konačna je odluka pala na Wolt. Kako je izjavio analitičar Giles Thorne, Wolt je uspio razuvjeriti sve koji su sumnjali u njegov uspjeh. Unatoč činjenici da su se tržištu priključili kasnije nego ostali, ali i što su troškovi rada u rodnom gradu Wolta, Helsinkiju, prilično visoki, Wolt je uspio osvojiti priličan tržišni udjel i ostvariti značajne poslovne rezultate.
– Iako su se svi kladili u njegovu propast, Wolt je procvjetao. Taj kasni ulazak na tržište vjerojatno im je pomogao da razviju tehnologiju uz pomoć koje su mogli poboljšati dostavu, imati bolju ponudu i korisničko iskustvo – objasnio je analitičar Thorne. Iz Wolta pak naglašavaju da spajanje s DashDoorom ni na kakav način neće utjecati na korisnike: Wolt nastavlja s istim imenom, brendom proizvodom i timom kao i prije.