Kina je u utorak predstavila vlak velikih brzina maglev (skraćenica od magnetska levitacija) sposoban razviti brzinu od 600 kilometara na sat. Maksimalna brzina čini ovaj vlak, koji je Kina sama razvila i proizvela u gradu Qingdao na obali, najbržim kopnenim vozilom na svijetu, navode kineski mediji.
Vlakovi maglev lebde na kratkoj udaljenosti od tračnica koristeći magnete koji stvaraju podizanje i potisak.
Kina se tom tehnologijom služi već gotovo dva desetljeća, ali vrlo ograničeno. Tako Šangaj ima vlak maglev koji povezuje jednu zračnu luku s tim gradom.
Zasad u Kini nema međugradskih linija maglev koje bi se koristile blagodatima te tehnologije, no neki gradovi, a među njima su Šangaj i Chengdu počeli su istraživanja u tom smjeru.
Brzinom od 600 km na sat trebalo bi vlaku samo 2,5 sati za put od Pekinga do Šangaja, a riječ je o udaljenosti većoj od 1000 kilometara.
Za usporedbu, putovanje zrakoplovom trajalo bi tri sata, a vlakom velikih brzina 5,5 sati.
Vlakovi maglev su budućnost i brojne zemlje od Japana do Njemačke planiraju izgraditi željezničke mreže maglev, što za sada otežavaju visoki troškovi takve tehnologije i nepodudarnost s postojećom infrastrukturom.
Sudeći prema istraživanju časopisa Railway Gazette International koji se bavi željezničkom industrijom prosječna brzina vlakova u Kini kreće se nešto iznad 300 km/h. Isto istraživanje tvrdi kako nakon Kine, najbrže vlakove ima Italija, a primjer je vlak između Milana i Reggio Emilije koji za 32 minute prijeđe dionicu dugu 145,3 kilometra pri prosječnoj brzini od 272,4 km/h. Nakon Italije, najbrže vlakove ima Francuska, zatim Japan, Španjolska i Tajvan.
U ovom istraživanju koje je doduše objavljeno 2019. godine, Hrvatske nema, ali ne bi je bilo ni da je isto istraživanje objavljeno godinu ili dvije kasnije jer što se tiče željezničke infrastrukture baš ništa nije napravljeno pa prosječna brzina iznosi 120 km/h, iako je i ta brojka u mnogim slučajevima manja.
U Hrvatskoj na samo pet posto pružne mreže vlakovi mogu voziti iznad 140 km/h, na 11 posto mreže vlakovi mogu voziti brzinom iznad 120 km/h. A na 60 posto pruga brzine vlakova su do 80 km/h i manje, pisao je Večernji prije godinu dana.