piše: Boris Sruk, osnivač i direktor Argus grupe
Pristup većim tržištima, onima koja tek nastaju, ali i specijaliziranima, na kojima su proizvodi ili usluge poduzeća rijetki ili jedinstveni, sve je češći razlog zbog kojeg vlasnici i uprave razmišljaju o internacionalizaciji. No uspostava međunarodne suradnje i partnerstva pretpostavlja osnovne vještine i uključuje ulaganje mnogo vremena i rada zaposlenih, a i dodatne troškove.
Donosimo stoga deset zlatnih pravila, upute za poduzeća koja misle nastupati na vanjskim tržištima:
- Pronađite specifičnu nišu.
- Budite konkurentni s proizvodom ili uslugom.
- Prepoznajte glavna poduzeća (konkurente).
- Budite čestiti i prilagodite se zemlji u kojoj želite poslovati.
- Budite profesionalni i pravodobni.
- Budite temeljiti.
- Poštujte kulturne razlike.
- Planirajte dugoročno.
- Budite strpljivi.
- Budite spremni uložiti velik novac iako nije zajamčeno da ćete uspjeti.
Kako pripremiti poduzeće za kvalitetnu i učinkovitu internacionalizaciju poslovanja, čitajte u rubrici poslovna znanja u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.