Tehno
StoryEditor

Ozren Kronja (HUDI): Odabir DotMetricsa označava početak nove ere u analizi posjećenosti portala hrvatskih medija

15. Srpanj 2024.
Ozren Kronja, izvršni direktor HUDI-ja

Od 1. siječnja 2025. godine Hrvatska udruga digitalnih izdavača postaje pružatelj mjerenja posjećenosti portala hrvatskih medija u suradnji s Ipsosom, odnosno Dotmetricsom. Tim smo povodom razgovarali s Ozrenom Kronjom, izvršnim direktorom HUDI-ja. 

Što to točno podrazumijeva mjerenje posjećenosti portala? 

Mjerenje posjećenosti portala obuhvaća praćenje i analizu broja posjetitelja na web stranicama. To uključuje bilježenje ukupnog broja posjeta, jedinstvenih korisnika, pregledanih stranica, prosječnog vremena provedenog na stranici i drugih relevantnih metrika. Osim toga, analizira se i izvor posjeta (izravni, pretraživanje, društvene mreže itd.) te demografski podaci i interesi posjetitelja. 

Precizni podaci o posjećenosti ključni su za oglašivače, izdavače i marketinške stručnjake kako bi bolje razumjeli svoju publiku i optimizirali sadržaj. Mjerenje posjećenosti pomaže u donošenju informiranih odluka o strategiji, monetizaciji i razvoju web stranica. 

Zašto je HUDI odlučio raspisati tender i na čemu ste temeljili vašu odluku? 

Danas postoji više mjerenja u Hrvatskoj, svako sa svojom specifičnom metodologijom, koja ne mjere sve medije na jednom mjestu. Pokrenuli smo postupak odabira dobavljača za implementaciju sofisticiranog sustava za mjerenje posjećenosti portala ‘pod kapom‘ HUDI-ja iz nekoliko ključnih razloga.  

Želimo uspostaviti standardizirani okvir za analizu i pružiti jedan izvor informacija o uspješnosti digitalnih medija za sve medije u Hrvatskoj. Na ovaj način omogućujemo digitalnim izdavačima u Hrvatskoj da preuzmu kontrolu nad procesom i metodologijom mjerenja njihovih portala, što će poboljšati kvalitetu, transparentnost i relevantnost podataka ključnih za izdavače, marketinške agencije i oglašivače.  

Odabir Ipsosa, tj. DotMetricsa označava početak nove ere u analizi posjećenosti, gdje su se prvi puta izdavači usuglasili oko rješenja. Stavljanjem mjerenja u ruke stručne udruge pruža neusporedivu transparentnost i strateške uvide za sve dionike i u skladu je s HUDI strategijom razvoja i unaprjeđenje hrvatske medijske digitalne industrije.

Kako će HUDI osigurati transparentnost i objektivnost u mjerenju? 

HUDI će osigurati da DotMetrics djeluje neovisno i objektivno. Što znači da će prikupljati podatke bez pristranosti i sukoba interesa, dok će HUDI kao stručna udruga u supervizijskoj roli nadgledati sve procese i osigurati da se svi mediji prate na standardiziran način te da se koriste isti kriteriji za analizu posjećenosti, povećavajući  

transparentnost. 

HUDI tim za Standardizaciju mjerenja posjećenosti portala, nastavlja svoju aktivnosti u novoj fazi ovog projekta u cilju kontinuiranog praćenja mjerenja, nadgledanjem metodologije te upravljanjem cjelokupne usluge na razini udruge, što je odmak od dosadašnjeg modela suradnje gdje su pružatelji usluge mjerenja surađivali direktno s pojedinačnim medijima.   

Koje sve uvide će omogućiti HUDI mjerenje portala korisnicima ovog istraživanja?  

U prvoj fazi, mjerenje će analizirati ključne KPI-jeve, kao što su broj pregleda stranica, ukupan broj individualnih čitatelja i vrijeme zadržavanja na portalima te podatke o demografiji, interesima i korištenjem drugih medijskih kanala. Osim toga, pratit će se promjene u ponašanju korisnika tijekom vremena, identificirajući trendove i obrasce. Na temelju tih podataka, izdavači i marketinški stručnjaci mogu bolje razumjeti svoju publiku te prilagoditi sadržaje, kanale komunikacije i marketinške strategije kako bi bolje odgovarali potrebama korisnika. 

Kako se razvija digitalno tržište tako će i projekt u budućnosti obuhvatiti nove metodologije i nova rješenja za mjerenje svih segmenata digitalnog eko sustava. 

Kako će DotMetrics reagirati na nestanak 3rd party kolačića na tržištu i zašto su oni bitni? 

DotMetrics će koristiti najnovije tehnologije i alate za prikupljanje podataka, osiguravajući preciznost i kada kolačići postanu nedostupni. Sama metodologija je dio poslovne tajne no bitno je naglasiti da HUDI kao vlasnik mjerenja ima uvid u sve elemente metodologije. 

3rd party kolačići su važni jer omogućuju praćenje korisnika preko više različitih web stranica s idejom omogućavanja personaliziranih preporuka sadržaj, ciljanih oglasa i poboljšavajući ukupno korisničko iskustvo. No kako važnost privatnosti sve više raste, oni se sustavno ukidaju što znači da bilo koje mjerenje posječenosti portala mora biti nezavisno o njima. 

Kako će ova suradnja utjecati na tržište digitalnih medija u Hrvatskoj? 

Ova suradnja omogućuje sveobuhvatno mjerenje svih relevantnih hrvatskih medija na jednom mjestu, što će unaprijediti digitalno izdavaštvo i oglašavanje u zemlji. Izdavači će imati ukupan i kvalitetniji uvid u cjelokupnu publiku čitatelja, dok će marketinški stručnjaci moći informiranije kreirati svoje strategije. 

Ipsos, kao vodeća kompanija u istraživanju tržišta, neprestano unaprjeđuje svoje usluge, uključujući područje digitalnih medija. Partnerstvo s njima ima potencijal da te inovacije prenesemo na hrvatsku medijsku scenu, pružajući u budućnosti korisnicima još bolje razumijevanje i uvide digitalnih medijskih usluga. 

Ovom prilikom, Matej Lončarić, predsjednik HUDI-ja i glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria koji se više godina zalagao za jedinstveni model praćenja tržišta poručio je: ‘Proces izbora vendora trajao je više od godinu dana. Diskusije su trajale do zadnjeg trenutka, a ono što vjerujemo da novi model nudi jest kvaliteta, transparentnost, objektivnost. Ipsos i Dotmetrics su prisutni na tržištima Velike Britanije i Australije te je jedna od glavnih misao vodilja, kada smo birali ponuđača, bila kako mjerenje utječe na budućnost i kako će utjecati na razvoj naše industrije, zbog utjecaja novih tehnologija i načina informiranja.‘

08. rujan 2024 01:31