Ivan Radić, osnivač brenda Apipet i jedan od mladih poduzetnika s Liderove liste ‘30 ispod 30‘ svojim je radom promijenio način na koji vlasnici brinu o zdravlju svojih ljubimaca. Kroz osobnu priču i strast prema inovacijama, Radić je uspio pretvoriti obiteljski posao u prepoznatljivi brend koji danas broji preko 30 proizvoda i više od 50 tisuća korisnika.
- Naivnost, znatiželja i želja za uspjehom. To su primarni, impulzivni te sirovi instinkti koji su skriveni negdje iza racionalnog i onog sporijeg toka misli zbog kojih sam započeo ovu igru i putovanje - kaže nam Radić.
Kao student ekonomije, Ivan je tražio način da se ostvari i pronađe vlastiti put. Međutim, pravi razlog zbog kojeg je ostao u poslu, kako kaže, pronašao je tek kasnije.
- Svoje ‘zašto’ sam pronašao tek kasnije, stoga ono nije razlog zašto sam počeo, već zašto sam ostao - dodaje.
‘Sve je počelo s Pru‘
Radićev ulazak u obiteljsku tvrtku Hederu, koja se bavila proizvodnjom dodataka prehrani, potaknut je osobnim iskustvom s njegovom stafordicom Pru. Kada je Pru 2017. dijagnosticiran tumor gušterače, Ivan se suočio s izazovom koji je promijenio njegovu percepciju proizvoda koje je Hedera nudila. Uz standardnu terapiju i korištenje proizvoda njegovog brenda Apipet, Pru je nadživjela očekivanja i provela još tri godine kvalitetnog života.
- Za mene je sve počelo s Pru jer sam se zbog nje zaljubio u Apipet. Tada sam shvatio da to nisu samo neki suplementi, da se uspjeh ne mjeri samo brojevima već da ti proizvodi ljudima nose ono što su i meni – kvalitetnije vrijeme sa svojim ljubimcima, nadu, brigu, razumijevanje, pripadnost - veli Radić.
Bilo je tu i izazova
Apipet je danas jedan od vodećih brendova za ljubimce u Hrvatskoj, dok Hedera ima preko 60 tisuća korisnika. Ivan je posebno ponosan na transformaciju Hedere iz konzervativne proizvodne tvrtke u modernu i digitaliziranu organizaciju s razvijenim kanalima prodaje.
No, put do uspjeha nije bio jednostavan. Radić ističe trenutak iz 2020. godine kada su se suočili s financijskim problemima tijekom pokušaja širenja na tržišta Austrije i Njemačke.
- Zbog loše i nedorasle kontrole priljeva i odljeva novca ostali smo gotovo bez plaća. Imali smo taman za još jedan-dva mjeseca i onda tko zna kako dalje. No, par godina kasnije još smo tu i bila nam je odlična škola - kaže.
Fokus na kvaliteti
Govoreći o budućnosti, Radić smatra da će na tržištu zavladati kvalitetni proizvodi, a ne sjajan marketing bez konkretnog temelja.
- Kada naša industrija napravi jedan salto mortale, a napravit će ga, onda ćemo se vratiti na početak gdje će se u fokus ponovno staviti kvaliteta proizvoda, bio on fizički ili digitalni, a korisnik vratiti u centar tog svijeta. Bez vrhunskog proizvoda, marketing prestaje biti marketing i postaje laž - kaže.
Za pet godina Radić sebe vidi u istoj igri, ali s novim ciljevima i pravilima, dok će se i dalje truditi stvarati proizvode koji imaju svrhu i donose vrijednost korisnicima.
Tko se još našao na popisu 30 ispod 30 doznajte u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.