Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Algebra pokreće program MBA poslovne škole za produkt menadžere

05. Veljača 2024.
Zoran Đorđević, direktor Algebra MBA Poslovne škole

Kvalificiranog kadra u Hrvatskoj nedostaje u gotovo svim branšama, a produkt menadžment, nišno područje koje se vrlo intenzivno razvija, nije iznimka. Bilo da se radi o digitalnim ili fizičkim proizvodima, tvrtke vape za stručnjacima koji svojim znanjima mogu nositi razvoj proizvoda od ideje do lansiranja na tržište (end-to-end).

No stručnjacima koji se trenutno javljaju na poslove projektnih menadžera treba mnogo vremena da nauče sve stavke tog kompleksnog posla, a nedostaju im i specifična znanja. Za projektni menadžment, naime, potrebne su vještine vođenja ljudi, poslovna znanja iz područja poput financija i marketinga, ali i razumijevanje kako funkcioniraju tehnologije te kako u slučaju digitalnih proizvoda komunicirati s inženjerima i programerima.

Da bi sadašnjim, ali i budućim produkt menadžerima pružili mogućnost formalnog obrazovanja, Sveučilište Algebra pokreće novi program Algebra MBA poslovne škole namijenjenog upravo produkt menadžerima.

Predstavljajući novi program, Arsen Šolić, voditelj katedre e-leadership MBA na Algebri, istaknuo je da ih je na razvoj ovog programa potaknuo nedostatak stručnjaka za produkt menadžment na tržištu rada. Trenutno u produkt menadžmentu u tvrtkama najčešće rade marketingaši, projektni menadžeri, čak i pravnici, a tek manji broj njih su developeri i inženjeri.

image

Arsen Šolić, voditelj katedre e-leadership MBA

– Jasnoća svrhe i funkcionalnosti produkta i koordinacije s povezanim odjelima u raznim fazama razvoja i plasmana produkta traže izražene komunikacijske i organizacijske vještine. Tvrtke su organizirane na različite načine, ali u matrično-projektnoj organizaciji produkt menadžer mora znati koje ljudske resurse treba za realizaciju produkta te kako i kada ih treba angažirati. Produkt menadžer također surađuje s upravom, financijama, marketingom i engineering timom i predstavlja glavnu sponu unutar tvrtke, ali i između očekivanja klijenta i tvrtke – rekao je Šolić.

Osim toga, program je lansiran u svrhu daljnje utilizacije Strategije pametne specijalizacije (S3) i razvoja vještina i kompetencija osoba zaduženih za upravljanje proizvodima prvenstveno u IT sektoru, ali i svim ostalim kompanijama koje su produktno orijentirane. Kako je objasnio Hrvoje Josip Balen, član Uprave Sveučilišta Algebra, program je nastao iz ideje i nastojanja da se hrvatska industrija okrene prema vlastitim proizvodima i intelektualnom vlasništvu, koje na kraju donosi veću dodanu vrijednost u odnosu na usluge, što se vidi i u kretanjima na tržištu.

– SAD već lagano izlazi iz te recesije, dok se Europa još bori s njom. S proizvodima smo mnogo neovisniji, kreiramo veću dodatnu vrijednost te možemo zapošljavati najbolje ljude. Edukacije o produkt menadžmentu nema, stoga smo u suradnji s hrvatskim tvrtkama i njihovim produkt menadžerima osmislili program koji će biti dostupan i tvrtkama, ali i pojedincima – rekao je Balen.

Radi se o djelomičnoj kvalifikaciji, HKO razine šest. Program donosi 21 ECTS bod, što uključuje 525 nastavnih sati (nastava, seminarski rad, samostalni rad na projektu), i naziv stručnog usavršavanja produktni menadžer/menadžerica. Traje pet mjeseci, a 40 polaznika prve generacije započet će s programom 13. travnja ove godine. Prijave za ovaj program, koji je namijenjen produkt menadžerima (junior i middle), vlasnicima startupova te malih i mikro tvrtki (jer oni zapravo i jesu produkt menadžeri), brend menadžerima korporacija te projekt menadžerima, već su krenule. Predavači su stručnjaci s bogatim iskustvom u projekt menadžmentu: Ana Zrno, Mario Pavić, Marina Dražić, Halida Sarajlić te Ines Brezjak Kožnjak.

Polaznici programa naučit će kako razvijati inovativne proizvode i raditi na stvarnim studijama slučaja tvrtki kao što su Netflix ili Amazon. Naučit će identificirati potrebe tržišta (korisnika/klijenta), analizirati strateški fit i poslovnu isplativost razvoja produkta, osmisliti potrebne funkcionalnosti produkta, definirati metrike praćenja i poboljšanja produkta, upravljati razvojem i testiranjem produkta u raznim fazama zrelosti, voditi tim i suradnju s ostalim odjelima unutar tvrtke te osmisliti marketinšku i komunikacijsku strategiju, kao i upravljati životnim ciklusom produkta.

Cijena programa je 4500 eura i trenutno se ne može sufinancirati iz EU fondova, odnosno aktualnih Vaučera za obrazovanje, budući da program spada u područje ekonomije, dok su vaučeri dostupni za digitalna i zelena zanimanja.

21. lipanj 2024 04:51