Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Birkenstock ide u IPO, cijena dionice između 44 i 49 dolara, a očekivana valuacija gotovo 10 milijardi dolara

04. Listopad 2023.
Birkenstock obuća

Birkenstock, njemački brend obuće iza kojeg stoji privatna tvrtka L Catterton, ovoga je tjedna objavio da cilja na valuaciju od 9,2 milijarde dolara u svojoj dugo očekivanoj inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) u New Yorku.

Čak ni ne baš sjajni rezultati triju novouvrštenih tvrtki u rujnu nisu omeli tvrtku u njenim planovima za uvrštavanjem na američku burzu, a prema američkoj Komisiji za vrijednosne papire i burzu, oko 32,26 milijuna dionica po cijeni između 44 i 49 dolara po komadu prodat će se u IPO-u s ciljem prikupljanja 1,58 milijardi dolara. 

Tvrtkin zaštitni znak obično je udobnost, a ne moda te i sami navode da svi elementi njihovog dizajna, od kopče preko trake, potplata i podnožja, imaju ‘funkcionalnu svrhu‘, no brend je ponovo naišao na naklonost među ljubiteljima mode kada je nedavno prikazan u popularnom filmu ‘Barbie‘ gdje je glumica Margot Robbie nosila njihovu obuću.

– Birkenstock je bio uspavani div, brend koji izdržava stoljećima, od 1774., i koji je oduvijek cijenjen i prihvaćen; rezonirao pa čak i oblikovao zeitgeist koji traje već desetljećima, tvrdoglav u pozitivnom smislu, nepokolebljiv kad su modni trendovi u pitanju, ponosni Nijemac – kazao je izvršni direktor brenda Oliver Reichert prilikom predstavljanja na Wall Streetu prošlog mjeseca.

Nadalje, kompanija je prošle godine do kraja rujna ostvarila 187 milijuna eura dobiti, a prodaja je dosegnula 1,2 milijarde eura.

Važno je napomenuti da iako se 95 posto obuće i dalje proizvodi u njihovim vlastitim pogonima u Njemačkoj, njihovo najjače tržište je američko koje čini 54 posto njihovih ukupnih prihoda, dok je drugo po snazi europsko tržište koje u ukupnim prihodima sudjeluje s 36 posto. Zato ni ne čudi da su odlučili izaći upravo na burzu u New Yorku, a među pokroviteljima za Birkenstockov IPO su kompanije Goldman Sachs, J.P. Morgan i Morgan Stanley.

Podsjetimo, 1774. Nijemac Johann Adam Birkenstockotvorio je postolarsku radnju ​​i u startu se usredotočio na obuću koja jamči zdrava stopala. Njegov unuk Konrad otvorio je potkraj 19. stoljeća dvije trgovine i lansirao inovaciju – Fussbet – anatomski oblikovane jastučiće/uloške koji podupiru i oblikuju stopalo. Zapravo, Birkenstock je u tim ranim danima igrao na kartu zdravlja, a ne estetike, i nastojao kupce, baš kao što je to činila i lanjska kampanja, informirati o dobrobitima kvalitetne obuće za lokomotorni sustav i cirkulaciju.

I dok su uživale popularnost zadnjih 250 godina, od 2012. su doživjele poseban ‘boom‘ kada je brend preuzeo Reichert koji je ostvario suradnje s vrhunskim modnim brendovima i kreativcima modnih kuća kao što su Dior, Valentino, Proenza Schouler, Manolo Blahnik, Rick Owens i mnoge druge. Osim što tim kolaboracijama osvježava brend, osvaja i kupce dubljega džepa, koji nisu bili glavna ciljna skupina brenda. 

Hoće li doživjeti tako velik uspjeh i na burzi unatoč nešto suzdržanim apetitima ulagača tek treba vidjeti. 

15. veljača 2024 03:28