Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Canva povećala cijenu pretplate za 300 posto zbog AI-ja i najavila IPO

06. Rujan 2024.
Canva - platforma za grafički dizajn

Canva, australska tvrtka poznata po svojoj platformi za grafički dizajn najavila je drastično povećanje cijena za korisnike usluge Canva Teamsa čije će cijene sada narasti za 300 posto. Canva Teams omogućuje većem broju Canva korisnika pristup i uređivanje dizajna odjednom zbog čega je ova opcija pretplate postala jako zanimljiva tvrtkama koje će sada biti ‘opaljene‘ po džepu.

U SAD-u će neki korisnici Canve početkom prosinca vidjeti skok cijene svoje pretplate za Canva Teams sa 119,99 dolara godišnje na 500 dolara godišnje. Prvih 12 mjeseci bit će sniženi na 300 dolara, ali to je i dalje više nego dvostruko više od onoga što korisnici trenutno plaćaju. Canva Teams ažurirat će se s 10 dolara mjesečno po osobi, a najmanje tri osobe su potrebne za tu pretplatu, potvrdio je glasnogovornik Canve.

Canva kaže da se povećanje cijene može pripisati novim značajkama—posebice onima koje pokreće AI.

- Canva Teams je prešao dugi put od pokretanja 2020. godine, s velikim poboljšanjima u timskoj suradnji kao i velikim ulaganjima u Canvine AI značajke. Naše izvorne cijene odražavale su ranu fazu ovog proizvoda i ostale su nepromijenjene posljednje četiri godine. Sada ažuriramo cijenu za korisnike ovog starijeg plana kako bismo odražavali naše prošireno iskustvo s proizvodima – rekao je glasnogovornik Canve za Fortune

Kao dio Canva Teamsa krajem 2023. je lansiran i Magic Studio, alat koji stvara slike, videozapise, prezentacije i tekstove generirane umjetnom inteligencijom.

- To je prva sveobuhvatna AI platforma za dizajn na tržištu - rekla je suosnivačica i izvršna direktorica Canve Melanie Perkins ranije za Fortune.

No neki korisnici Canve smatraju povećanje cijene previsokim i neopravdanim te udarom na male korisnike koji su također značajno doprinijeli širenju Canve i njenih alata prema široj zajednici.

Ipak, dok se neki žale, drugi misle da je sve to na kraju isplativo.

- Iako je to nešto što utječe na naš proračun, vrijednost koju Canva pruža, posebno sa svojim značajkama umjetne inteligencije, učinila ju je još vrjednijom - rekao je za Jonathan Goldberg, osnivač, predsjednik i izvršni direktor maloprodajne platforme za dijamantni nakit Kimberfire.

Goldberg je rekao da njegov tim uvelike koristi Canvu za stvaranje sadržaja, grafika za društvene mreže i marketinške prezentacije. Alat je pojednostavio proces dizajna njegovog tima, omogućujući marketinškom timu da brzo dizajnira profesionalniji sadržaj.

- Međutim, s nedavnim porastom cijena, ključno je da Canva nastavi s razvojem i dodavanjem robusnijih značajki kako bi opravdala povećane troškove - rekao je Goldberg.

Postaje li Canva skuplja za sve?

Iako Canva nastavlja dodavati nove značajke svojoj platformi, neki su korisnici nezadovoljni velikim povećanjem cijena—posebno zato što se ta tehnološka tvrtka već dugo reklamira kao pristupačno rješenje za pojedince i tvrtke kojima je potrebna jednostavna pomoć u dizajnu. Na te je prozivke odgovorio glasnogovornik Canve rekavši da ‘promjene cijena nisu uvijek jednostavne‘ te da ‘cijene svoju zajednicu‘. Međutim, cijenjenje zajednice ne snižava cijene pa su sve zapravo lijepe pr-ovske pričice.

U siječnju 2023. Canva je izvijestila da ima 170 milijuna mjesečnih korisnika, što onih koji plaćaju što onih koji su na free verziji. Platforma nudi nekoliko razina pristupa, uključujući besplatni, ‘Pro‘, ‘Teams‘ i ‘Enterprise‘. Canva trenutno izvještava o cijeni za Pro od 120 dolara godišnje za jednu osobu; 100 dolara po osobi (s najmanje tri osobe) godišnje za timove, dok se cijene za Enterprise ugovaraju s posebno tvrtkom.

- Cijena Canve Pro ostaje nepromijenjena i dalje je dostupna svima koji ne rade u timu -  rekao je glasnogovornik Canve. Canva Pro uključuje dodatne značajke uključujući premium predloške, komplete robnih marki, AI alate, dodatnu pohranu u oblaku i još mnogo toga.

Mogući IPO

Godinama se također priča o IPO-u Canve, ali njen izvršni direktor o tome i dalje šuti..

- To što smo privatni omogućuje nam da nastavimo točno definirati tko smo i što radimo -  rekao je Perkins ranije za Fortune.

Inače, posljednja procjena vrijednosti Canve iznosila je 37,8 milijardi dolara nakon najnovije runde financiranja. Tvrtka ipak planira inicijalnu javnu ponudu (IPO) u SAD-u do 2026. godine. Oni slijede primjer Atlassiana, još jedne australske tehnološke tvrtke koja je izašla na Nasdaq 2015. godine. Također, treba podsjetiti da je Canva početkom godine preuzela startup za generativni dizajn Leonardo.AI kojem su tepali da je ‘sljedeća Canva‘.  U travnju je obavljena sekundarna prodaja dionica Canve u vrijednosti od 2,4 milijarde dolara, što predstavlja 6 posto tvrtke, a od koje su korist imali rani zaposlenici uključeni u Canvin plan vlasništva dionica za zaposlenike.

23. studeni 2024 00:41