Tvrtke i tržišta
StoryEditor

HŽ Cargo modernizirao prvu lokomotivu u suradnji s tvrtkom Končar električna vozila

04. Rujan 2023.
HŽ Cargo lokomotiva serije 1141

Nakon što je nacionalni željeznički prijevoznik u teretnom prijevozu HŽ Cargo u svibnju 2022. godine potpisao ugovor s tvrtkom Končar električna vozila za veliki popravak i modernizaciju lokomotiva serije 1141, danas je iz tvornice izišla prva modernizirana lokomotiva koja će uskoro biti stavljena u pogon, 

Suradnja ove dvije domaće tvrtke za cilj ima smanjiti troškove eksploatacije i održavanja lokomotiva te povećati pouzdanost i raspoloživost lokomotiva u prometu. Modernizacija će ujedno omogućiti još minimalno 14 godina korištenja lokomotiva, a osim tehničkog unapređenja, posebna pažnja bit će posvećena uvjetima rada strojnog osoblja s obzirom na sigurnost i udobnost vožnje. Nakon popravka prve dvije lokomotive u sklopu ugovora vrijednog više od 1.9 milijuna eura, HŽ Cargo nastavit će razgovore o daljnjoj modernizaciji svog voznog parka.

- Obnova i modernizacija prve lokomotive u suradnji s domaćom tvrtkom prvi je korak prema realizaciji strateškog cilja obnove voznog parka, čime ćemo dugoročno utjecati na ostvarivanje željenih poslovnih rezultata - istaknuo je direktor HŽ Carga Dragan Marčinko. Obnova voznog parka postavljena je kao jedan od strateških ciljeva tvrtke HŽ Cargo kako bi se povećala profitabilnost, kao i trend rasta ukupnih prihoda zabilježen u prethodnom razdoblju, a iz tvrtke poručuju kako je ulaganje u željeznicu ključno i za napredak hrvatskog gospodarstva u cjelini. 

Podsjetimo, nakon završene modernizacije u sklopu ugovora s tvrtkom Končar KEV, HŽ Cargo dobit će lokomotive serije 1141 koje su 4-osovinske tiristorske lokomotive, satne snage 4080kW, stalne snage za vuču 3860 kW, uz napon kontaktnog voda od 25kV; 50Hz. Uz to, lokomotive će biti opremljene elektro-dinamičkom kočnicom trajne snage do 1740 kW s kontinuiranom regulacijom struje i koordinacijom s pneumatskom kočnicom. Sistem regulacije glavnog elektromotornog pogona omogućit će automatsko održavanje zadane brzine lokomotive i nadzor nad svim sigurnosnim, zaštitnim i mjernim funkcijama lokomotive. U sklopu modernizacije ugradit će se i suvremeni sigurnosni i signalni sustavi lokomotive, odnosno novi autostop uređaj, sustav budnosti, sustav registracije događaja i RDU uređaj.

18. studeni 2024 00:55