Na nedavno održanom Međunarodnom sajmu inovacija ARCA najboljom inovacijom proglašen je mobilni samoposlužni točionik za piće naziva gloglo. Inovator Petar Vlahović, član šibenskog Društva inovatora Faust Vrančić, osmislio ga je kao jednostavno rješenje bez čekanja u dugim redovima na koncertima, festivalima i sportskim manifestacijama uz beskontaktno plaćanje karticom. Radi se o mobilnom točioniku za pivu, vino, vodu i sokove na najam, kojega posjetitelji mogu samostalno koristiti.
– Kupac odabere pivo od pola litre ili 0,3 litre ili više njih, klikne ‘plati‘ i plati beskontaktno karticom ili pametnim telefonom. Nakon uspješnog plaćanja samostalno toči pivo u čašu – objašnjava Vlahović jednostavno korištenje točionika na različitim eventima.Koliko je korištenje njegova točionika intuitivno Vlahović opisuje činjenicom da je njegov otac stariji od 60 godina, koji karticu koristi samo za podizanje gotovine, bez uputa uspio platiti i natočiti piće na gloglou. Stoga, ako je mogao on, Vlahović vjeruje da mogu i drugi.
– Gloglo ima i integriran sustav naplate i fiskalizacije, a dvostruki sustav bačvi i boca potisnog plina osiguravaju kontinuirano usluživanje bez zastoja. Proces je u potpunosti automatiziran koristeći najpouzdaniju opremu kakva se koristi u industrijskim postrojenjima.
Vjerujem da je osim inovativnosti proizvoda i usluge odluci o dodjeli Grand Prix nagrade potpomognula činjenica da imamo gotov proizvod, a ne teoretsko rješenje. Postoji jasan problem korisnika, kao i organizatora manifestacija i ugostitelja zbog nedostatka radne snage, a mi smo ponudili konkretno rješenje – kaže Vlahović, kojemu gloglo nije prvi poduzetnički pothvat.
Od startupa do franšize
Prije pet godina otvorio je tvrtku Maverik za automatizaciju industrijskih procesa, a ideja za gloglo vrzmala se godinama.
– Radili smo turn-key projekte industrijske procesne automatizacije u industriji hrane i pića, primarno pivovare, proizvodnja slada, sokova. Znanje stečeno u industrijskoj automatizaciji sam iskoristio za gloglo. Zbog smanjenog obima poslovanja uslijed korona krize i nemogućnosti internacionalnog poslovanja, krenuo sam aktivno raditi na gloglo sredinom 2020. godine. Period od godinu i pol dana sam radio paralelno projekte industrijske automatizacije i razvijao gloglo, a zadnjih godinu dana sam potpuno fokusiran na startup – kaže Vlahović, koji trenutno razgovara s pivovarama i organizatorima događanja o suradnji za iduću godinu.
Otkriva da su trenutno u procesu prikupljanja pre-seed investicije koju nastoje zatvoriti do kraja siječnja 2023.
– Trenutno smo u fazi pivotiranja poslovnog modela jer uslugom najma mobilnih samoposlužnih točionika stvaramo novo tržište. Naredne godine planiramo pilot projekt s manjom flotom gloglo točionika, a nakon toga ćemo se pripremati za franšiziranje. Franšizni model će nam omogućiti da se simultano i bez daljnjih velikih kapitalnih ulaganja proširimo na inozemna tržišta – opisuje Vlahović svoje ambiciozne planove.
Zbogom redovima
Svoj su proizvod već imali prilike predstaviti ‘na terenu‘ u Hrvatskoj. Nedavno ih se moglo sresti na Infobipovoj Shift konferenciji, a upravo su odradili i Mali (Green) Oktoberfest u Zagrebu. Premijerno su gloglo prezentirali u kušaonici lokalne craft pivovare Brlog u Zadru, zatim na Hideout Festivalu na Zrću, pa na Kanal festu i Membrain Festivalu na Martinskoj kod Šibenika. Uslijedio je Zadar Craft Beer Festival, a uskoro ih iščekuju i studenti FER-a na svojoj brucošijadi.
– Dugoročno, želimo da samoposluživanje putem gloglo postane standard na svakoj manifestaciji i da iskorijenimo 15-minutno čekanje u redovima – Petrov je zaključak.