Tvrtke i tržišta
StoryEditor

TikTok u 2025: Kako AI, nišne zajednice i novi životni ciljevi oblikuju budućnost marketinga

09. Siječanj 2025.
TikTokfoto Shutterstock
Novo izvješće otkriva ključne smjerove za marketing u 2025., uključujući korištenje umjetne inteligencije, suradnju s mikroinfluencerima i prilagodbu komunikacije modernim potrošačima

TikTok je objavio svoje godišnje izvješće o budućim trendovima u marketingu pod nazivom ‘What‘s Next‘ za 2025. godinu, u kojem je istaknuo ključne tehnološke i kulturološke smjerove koji će utjecati na kreativne strategije brendova.

Kompanija predlaže marketinškim stručnjacima da prihvate umjetnu inteligenciju kao alat za kreativni rad, surađuju s raznim influencerima kako bi uspostavili vezu s manjim zajednicama i prilagode način komunikacije potrebama nove generacije potrošača, jer ta generacija ima drugačiji pogled na život u odnosu na prethodne.

O tome se oglasila Cassie Taylor, voditeljica globalnih kreativnih rješenja i trendova u TikToku, kao i marketinški partneri koji su imali uvid u smjernice ovog izvješća.

Unatoč dubokom uvidu u globalne trendove, izvješće se nije dotaknulo moguće zabrane TikTok aplikacije u SAD-u, koja bi mogla stupiti na snagu 19. siječnja. Ako bi do zabrane došlo, aplikacija bi nastavila raditi na drugim tržištima, dok bi brendovi u SAD-u vjerojatno prešli na alternative poput Instagram Reelsa ili YouTube Shortsa.

Umjetna inteligencija postaje alat kreativnosti

TikTok je prošle godine predstavio Symphony, paket alata temeljenih na generativnoj umjetnoj inteligenciji. Ovi alati pomažu marketinškim stručnjacima u stvaranju sadržaja, prevođenju videozapisa na druge jezike i generiranju avatara temeljenih na influencerima ili glumcima. Iako su ovi alati još uvijek u ograničenoj uporabi, Taylor je istaknula njihovu važnost za budućnost.

Neki stručnjaci izrazili su zabrinutost da bi AI mogao zamijeniti ljudsku kreativnost. Međutim, TikTok u izvješću naglašava da prihvaćanje AI može donijeti značajne prednosti.

- Čak i prije nekoliko godina kada smo počeli viđati različite aplikacije koje izlaze s umjetnom inteligencijom, bilo je malo, ‘Sviđa li nam se ovo? Zar nam se ovo ne sviđa?‘ Trebamo li biti zabrinuti zbog toga? Sada je prošlo dovoljno vremena iz perspektive trenda da ljudi stvarno vide njegovu vrijednost - smatra Taylor.

Bridget Jewell iz Dentsu Creativea istaknula je za BI kako njihova agencija koristi Symphony za osmišljavanje ideja i otkrivanje novih trendova.

- To je alat koji nam omogućuje da o stvarima razmišljamo drugačije - izjavila je Jewell.

Fokus na nišne zajednice kroz suradnju s kreatorima

TikTok predviđa da će 2025. godina donijeti veći naglasak na suradnju s kreatorima koji su fokusirani na određene zajednice, umjesto s velikim imenima iz svijeta influencera.

- Kako zajednice traže glasove kojima se vjeruje, sve više ljudi postaje kreatorima, od tihih recenzenata do neobičnih likova - stoji u izvješću.

Cassie Taylor dodala je da rad s kreatorima koji razumiju specifične zajednice može pomoći u izgradnji povjerenja.

- Ne kažem da ne postoji vrijeme i mjesto za masovnu poruku. Ono što želim reći jest da će ljudi izgraditi odnos s tobom na TikToku ako s njima razgovaraš kao sa zajednicom - dodaje. 

Jamie Gersch iz modne marke Rothy‘s podijelila je kako njihova kompanija surađuje s influencerima koji prirodno koriste i promoviraju njihove proizvode na društvenim mrežama.

Redefiniranje životnih ciljeva

TikTok potiče brendove da preispitaju kako komuniciraju o tradicionalnim životnim ciljevima, poput kupnje kuće ili braka, jer takve poruke mogu izazvati osjećaj FOMO-a ili tjeskobe kod korisnika. Umjesto toga, preporučuju naglasak na ciljeve poput mentalnog zdravlja, novih hobija ili avantura.

- Ljudi se kasnije vjenčaju. Ljudi se sele u inozemstvo jer trebaju promjenu. Ljudi imaju različite ciljeve u karijeri - komentirala je Taylor.

I dalje nije kasno da se prijavite na Liderovu edukaciju ‘TikTok oglašavanje‘ koja će se održati 18. veljače u zagrebačkom Sheratonu. PRIJAVA 

13. siječanj 2025 10:55