Znanja
StoryEditor

Imati poslovni plan znači uštedjeti

06. Travanj 2015.
Piše:
lider.media

Neki poduzetnici uspiju bez ikakvog poslovnog plana. Uz malo sreće i sa tek solidnim poznavanjem poslovnog svijeta nekolicina njih je bez ranije definiranog nacrta rada uspjelo napraviti uspješne projekte

No, ipak treba biti svjestan činjenice da je riječ o iznimkama.  Najviše ljudi bez plana vrlo brzo propada.  Znači li to da oni koji imaju plan redovito uspijevaju? Apsolutno ne, no planiranje često može učiniti razliku između uspješnog i propalog projekta. Imati plan tek je jedna od stavki koju morate ispuniti ukoliko želite nešto postići.

Mnogi poslovni planovi nisu puno više od pukih fantazija. Razlog tome je što mnogi poduzetnici plan vide prvenstveno kao alat, sastavljen od strategija i hiperbola, a čija bi zadaća trebala biti da uvjere investitore da predloženi projekt ima smisla. To je kriv način gledanja. Najvažnija bi trebala biti vaša vjera u projekt. Ukoliko vi vjerujete u vaš projekt, i smatrate da vrijeme i novac koji uložite ima smisla, onda će i  energija koju odašiljete kao i dojam koji ostavljate biti pozitvniji.

Pri izradi plana treba pripaziti i na praktične dijelove priče. Ovo su neki od njih. 

1. Budite objektivni i racionalni koliko je moguće.

2. Predstavite ostalim uključenim u proces smisao i viziju rada tvrtke, opišite što su dužnosti svakog od njih, te napravite procjenu sadašnjih i budućih konkurenata na tržištu.

3. Stvorite dobre temelje kako bi budući investitori imali najbolji mogući uvid u način kako tvrtka funkcionira.

U tekstu je već navedeno kako plan nema previše smisla ukoliko vi sami ne vjerujete u njega. No poslovni plan treba biti složen da bude privlačan potencijalnim partnerima i ulagačima, vještim zaposlenicima koji će vam trebati za uspješno vođenje posla, te drugim kompanijama s kojima ćete morati surađivati.

Uspješne tvrtke nikada nisu statične. One uče iz grešaka, adaptiraju se i reagiraju na promjene oko njih. Dobro izrađen poslovni plan omogućava da uočite prilike i izazove bez nepotrebnog rizika. To je najbolji način da recenzirate projekt prije nego što na njega potrošite novac.

26. svibanj 2022 10:49