Aktualno
StoryEditor

Francuska: Dug zaustavio državne investicije u brzu željeznicu

02. Srpanj 2017.

Francuska je u subotu otvorila dvije nove brze željezničke linije koje spajaju Pariz s Bordeauxom i Rennesom, no čini se da će to biti posljednja takva investicija u nadolazećim vremenima pošto je sve manje javnog novca.

Usprkos velikim troškovima linija na kojima voze vlakovi velikih brzina, studija koju je ove godine provela agencija za statistiku INSEE pokazala je da one doista stvaraju značajnu ekonomsku aktivnost i jačaju profitabilnost i produktivnost lokalnih gospodarstava.

Državna željeznička tvrtka SNCF očekuje da će se linijom do Bordeauxa dnevno koristiti 35 tisuća, a do Rennesa 30 tisuća putnika. Za liniju do Bordeauxa, lučkog grada na jugozapadu Francuske, potrošeno je gotovo devet milijardi eura, dok je za Rennes, grad na istoku Bretanje, potrošeno 3,4 milijarde. Sredstva za obje linije osigurana su kroz javno-privatno partnerstvo, objavio je SNCF.

>>>Novotny: Ulaganje od desetak milijardi kuna u željeznicu otvorilo bi 20 000 radnih mjesta

Iako se političari lokalnih razina često bore da dovedu brze željeznice u svoje regije kako bi poboljšali gospodarstvo, ti projekti rijetko dobiju odobrenje središnjih vlasti zbog velikih troškova. Oko 60 kilometara linija takve vrste otvorit će se krajem godine na jugu Francuske, no nakon toga više nema planiranih radova, a vlada će održavati već postojeće rute kojima prolazi velik broj putnika. SNCF je 45 milijardi eura u dugu, a novo pravilo koje na snagu stupa ove godine i ograničava toj tvrtci zaduženost spriječit će buduće investicije.

>>>Sindikat željezničara zatražio ubrzano restrukturiranje, najavio prosvjed i štrajk

Pritisak na financije pogađa i novu francusku vladu koja bi u nadolazećim danima trebala najaviti novi val rezova nakon što je prošlotjedna revizija otkrila da izdvajanja za 2017. godinu premašuju proračunske planove.

Linija do Bordeauxa, spojena na već postojeću brzu željeznicu u središnjem gradu Toursu, financirana je jedinstvenim javno-privatnim partnerstvom u sklopu kojeg će konzorcij kojeg predvodi građevinska grupa Vinci imati koncesiju na idućih 50 godina.

22. studeni 2024 16:20